۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۶۰۶۳۲
مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان گفت: با همکاری مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان مطالعات طرح جامع خشک‌سالی شهر کرمان به‌زودی انجام می‌شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایمنا، فرزاد خضری در این باره اظهار کرد: مدیریت خشک‌سالی از مواردی است که مورد توجه ویژه مدیریت بحران شهرداری قرار دارد.

وی، مدیریت آب مصرفی در فضای سبز را از اهداف پیش روی این طرح عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به بحران کمبود آب در کرمان، قصد داریم در آبیاری فضای سبز از منابع آبی دیگری استفاده کنیم.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان با بیان اینکه بخشی از فضای سبز کرمان هنوز با آب شرب آبیاری می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای مدیریت خشک‌سالی، استفاده از آب غیر شرب در فضای سبز است.

وی با بیان اینکه منابع آبی غیر شرب، سختی بالایی دارند، افزود: مقرر شد مرکز پژوهش‌های دانشگاه آزاد، مطالعاتی در خصوص مقادیر، عناصر خاک و کاشت گونه‌های مقاوم به آب شور انجام دهد.

خضری ادامه داد: مطالعات طرح جامع خشک‌سالی به پیشنهاد مرکز مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان و توسط مرکز پژوهش‌های دانشگاه آزاد انجام می‌شود و این مطالعات مرجع و منبعی معتبر برای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و مناطق پنج‌گانه شهرداری خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر