۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۰۶۳۱
دبیر کمیته پدافند غیر عامل وزارت کشور گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل استان‌ها پس از تایید کامل در وزارت کشور به سند راهبردی برای استان‌ها تبدیل و اجرایی می‌شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل  ایرنا ، «حسین قاسمی»   در نخستین نشست ویدئو کنفرانسی مدیران کل پدافند غیر عامل استانداری‌های سراسر کشور در سال ۹۹،  گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، نشست‌های فصلی مدیران کل پدافندغیرعامل استانداری‌ها برگزار نشد و امروز اولین جلسه‌ای است که در این راستا برگزار می‌شود.  

دبیر کمیته پدافند غیر عامل وزارت کشور با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور اظهارکرد: پس از تشکیل ستاد ملی مدیریت کرونا و کمیته‌های تخصصی در بسیاری زمینه‌ها کار در این حوزه، از پدافندغیرعامل به حوزه امنیتی ادارات کل امنیتی و انتظامی استانداری‌ها محول شد اما در برخی استان‌ها مانند بوشهر، فارس، البرز، ایلام و خراسان شمالی بحث کرونا و ستاد استانی کرونا از سوی ادارات کل پدافند غیرعامل استان‌ها دنبال می شود.

قاسمی با اشاره به اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل بر همکاری بیش از پیش دستگاه‌ها با اداره کل پدافندغیرعامل استانداری‌ها تاکید کرد و همچنین از مدیران کل پدافند غیر عامل استانداری‌ها خواست تا بیش از پیش از ظرفیت این جایگاه استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه متولی باید از جایگاه اداره خود دفاع کند، ادامه داد: اداره کل پدافند غیر عامل صرفا یک اداره نیست بلکه دبیرخانه شورای پدافند غیر عامل و ریاست آن با استاندار است.  

دبیر کمیته پدافند غیر عامل تاکید کرد: فعالیت‌ها باید براساس سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری درخصوص بحث پدافند غیرعامل و شرح وظایف ابلاغ شده از سازمان اداری و استخدامی تنظیم و سپس باتوجه به جایگاه شورای پدافند غیر عامل موضوعات دنبال شود.

قاسمی درباره طرح جامع پدافند غیر عامل استان‌ها گفت: این طرح پس از تایید کامل در وزارت کشور و سازمان پدافند غیرعامل، به سند راهبردی استان تبدیل و قابل اجرا خواهد بود. اقدامات استان در خصوص پدافند غیر عامل باید از مجرای این سند، اجرایی شود و این سند، چشم اندازی برای آینده استان در حوزه پدافندغیرعامل خواهد بود.  

وی افزود: به این طرح صرفا به چشم یک طرح مطالعاتی یا کتابخانه‌ای نگاه نکنید، این طرح یک سند اجرایی و یک نقشه راه است که بتوانیم براساس برآورد آن سند و راهکارهایش، سیاستگذاری های لازم در حوزه توسعه‌ای و زیرساختی و ارائه خدمات را انجام دهیم.

قاسمی همچنین به ساختار اداره کل پدافند غیر عامل استانداری ها اشاره و عنوان کرد: در تلاشیم با پیگیری از سازمان اداری و استخدامی کشور بتوانیم با تغییر عنوان یکی از پست‌های روسای ادارات، پست معاونین برای ساختار پدافند غیر عامل در استان‌ها تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه به دلیل بیماری کرونا امسال برنامه‌های هفته پدافند غیر عامل همانند سال‌های گذشته دنبال نمی‌شود از استان‌ها خواست تا با برگزاری جلسه‌ای در شورای پدافند غیر عامل استان‌ها و دعوت از دستگاه‌های مختلف، راهکارهای نوین برای برگزاری این هفته بررسی و برنامه‌های پیشنهادی خود را اعلام کنند تا بتوان برنامه های این هفته را متناسب با شرایط جاری کشور و ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا دنبال کرد.

دبیر کمیته پدافند غیر عامل با بیان اینکه گزارش این جلسه به وزیر کشور و استانداران ارائه خواهد شد، خاطرنشان کرد: مدیران کل پدافند غیر عامل باید هوشمندانه و در چارچوب ماموریت‌ها به مسائل ورود و موضوعات مرتبط را دنبال کنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر