۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۶۰۵۹۹
وزیر جهاد با بیان اینکه بخش فنی اجرای الگوی کشت آماده است،گفت:حمایت و سیاست گذاری دولت در قیمت گذاری و خرید باید انگیزه لازم را برای افزایش تولید و کسب درآمد کشاورزان جهت مشارکت افزایش دهد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، کاظم خاوازی درباره اجرای طرح الگوی کشت در بخش کشاورزی کشور، افزود: الگوی کشت دو بخش اصلی «فنی» و «سیاستگذاری» دارد تا کشاورز ما بداند برای هر منطقه، با توجه به اقلیم مورد نظر، چه گیاهی را در چه زمانی بکارد تا حداکثر عملکرد و حداقل خسارت را داشته باشد.

وی اظهارداشت: با اقدامات صورت گرفته در چهار سال اخیر، بخش فنی الگوی کشت براساس منابع خاک، تحولات اقلیمی ۵۰ سال گذشته و مورفولوژی گیاهان موجود در ایران آماده شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: فاز اول اجرای الگوی کشت برای کشت پاییزه آماده شده به طوری که تمامی اطلاعات در اختیار ما قرار دارد، اما باید سیاست‌ها و حمایت‌های دولت به گونه‌ای باشد که کشاورز ما که امروز گوجه فرنگی، پیاز و سیب زمینی کشت می‌کند با انگیزه درآمدی بالا به دنبال تولید گیاهانی همچون دانه‌های روغنی، چغندر قند که محصول نهایی آنها وارداتی است، باشد.

وی اظهارداشت: امیدواریم این طرح هر چه سریع‌تر آماده و به دولت ارائه شود تا برای کشت پاییزه امسال اجرایی شود.

خاوازی درباره استقبال و آمادگی کشاورزان از اجرای طرح الگوی کشت گفت: اگر بسته حمایتی در بخش قیمت گذاری، پشتیبانی‌های بیمه‌ای و تسهیلاتی به درستی طراحی و انجام شود به طور حتم کشاورزان از این الگو استقبال می‌کنند.

وی افزود: حمایت و سیاست گذاری دولت در قیمت گذاری و خرید باید انگیزه لازم را برای افزایش تولید و کسب درآمد کشاورزان جهت مشارکت افزایش دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر