۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۰۵۴۰
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از دستگیری ۷۰ نفر از عناصر اصلی ورود و ترانزیت مواد مخدردر کشور خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل ازخبرگزاری فارس، سردار مجید کریمی رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در حاشیه ششمین مرحله از طرح ظفر در جمع خبرنگاران اظهار داشت:در راستای مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر مطالبات بحق مردم را پیگیری می کنیم اما بزرگترین مشکل در این رابطه خلاء قانونی است و هم پلیس، هم دستگاه قضائی و هم مردم از این قضیه رنج می‌برند و البته مطالبه مردم نیز بحق است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: قول می‌دهم تمام تلاش خود را انجام دهم تا این موضوع به سرانجام برسد، پیش‌نویس قانون جدید مبارزه با مواد مخدر با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و دادستانی تهیه شده و از نمایندگان مجلس می‌خواهم در این رابطه یاریگر ما باشند و برای اصلاح قوانین مواد مخدر اقدامات خود را انجام دهند تا دست ما و دستگاه قضائی برای برخورد با خرده‌فروشان باز باشد.

وی با بیان اینکه هزینه ارتکاب جرم در کشور ما پایین است، اعلام کرد: در پرونده‌های مختلف شاهد بودیم که مجرمانی 10 تا 17 بار بازداشت شده‌ اما  متنبه نشده و پس از آزادی به اقدامات مجرمانه خود ادامه داده و بار دیگر بازداشت شدند.

سردار کریمی با اشاره به کشف 473 هزار کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون گفت: بیش از 76 درصد مواد مخدر مکشوفه در استان‌های شرقی کشور کشف شده است؛ همچنین باید گفت که بیش از 67 درصد کشفیات بر پایه کار اطلاعاتی صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 37 درصدی داشته و در این رابطه نیز 70 نفر از عناصر اصلی ورود و ترانزیت مواد مخدر دستگیر شده‌اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

سردار کریمی گفت: اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی باندها و شبکه های مواد مخدر در دستور کار قرار دارد و طرح اجرا شده در منطقه شوش نیز بر مبنای کار اطلاعاتی بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر