۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۰۵۳۶
فرمانده نیروی پدافند هوایی در ‌آیین رونمایی از دستاوردهای دفاعی، گفت: بسیاری از تجهیزات پدافند هوایی، پنهان و غیرقابل رسانه ای شدن است و تنها تعداد محدودی از آنها را می‌توان رسانه‌ای کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، سرتیپ علیرضا صباحی فرد صبح چهارشنبه در ‌آیین رونمایی از دستاوردهای دفاعی در حوزه پدافند هوایی، گفت: سامانه‌های پدافندی به عنوان تجهیزات پنهان کار برای پشیمان کردن دشمنان از کرده خود مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل فقط تعداد محدودی از این تجهیزات امروز رونمایی می‌شود

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به رونمایی از سامانه رادار کاشف ۹۹ گفت: این سامانه سه بعدی، آرایه فازی و متحرک است که به منظور کشف ریزپرنده‌ها در مرکز تحقیقات فناوری های نوین نیروی پدافند هوایی ارتش طراحی و ساخته شده است.

صباحی فرد تاکید کرد:  امروز به توانایی رسیده ایم که هر پرنده ای را در آسمان کشور و منطقه شناسایی و در صورت نیاز درگیر و هدف قرار دهیم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: عماد سامانه ای هوشمند، پیشرفته، مجهز و منحصر به فرد است؛ این سامانه قادر است سناریوهای مختلف جنگی را در قالب تمرین، ممارست و بازی جنگ مدل‌سازی کند و برای بالا بردن توان متخصصان عملیاتی در همه حوزه های پدافندی مورد بهره برداری قرار گیرد.

صباحی فرد ادامه داد: این سامانه بازی جنگ و دارای نرم‌افزار و سخت‌افزاری بسیار پیشرفته است. این سامانه بر اساس تهدیدات روز طراحی شده است و قادریم آن را متناسب با تهدیدات به‌روز رسانی کنیم. تا امروز انحصار این سامانه فقط در دست چند کشور پیشرفته دنیا بود و امروز همکاران ما در نیروی پدافند ارتش اسم انحصار را شکستند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: امروز دیگر کشف نکردن هر نوع پرنده با هر سطح مقطع راداری برای پدافند هوایی مفهومی ندارد و به این توانمندی رسیده‌ایم که هر پرنده ای را در داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران کشف، شناسایی و منهدم کنیم.

سرتیپ صباحی فرد با اشاره به تجهیزات در اختیار نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در سال جهش تولید رشد دستاوردهای نیروی پدافند هوایی ارتش صددرصد افزایش یافته است.  این دستاوردها شامل سامانه‌های عماد، کاشف ۹۹، مدیریت راهبردی فاوا، bcc وبشیر، کنترل از راه دور رادار، آذرخش، لانچر هدف ساز موشک و بصیر۱، ارتقاء جرثقیل های سنگین وزن است.

وی ادامه داد: سامانه‌های نگاه، آنتن آرش، فرستنده رادار بهینه سازی اس ۲۰۰، بهینه‌سازی توپ ۳۵ میلیمتری و افتتاح مراکز تعمیرات رده میانی سیستم سلاح ارتقاء کم و اورهال و بازسازی اساسی رادار از دیگر دستاوردها است.

وی گفت: در ‌آیین رونمایی از دستاوردهای دفاعی در حوزه پدافند هوایی از رادار کاشف ۹۹ که راداری سه بعدی، آرایه فازی و متحرک است و به منظور کشف ریزپرنده‌ها در مرکز تحقیقات فناوری‌های نوین نیروی پدافند هوایی ارتش طراحی و ساخته شده، ‌رونمایی شد. این رادار با برد ۱۲ کیلومتر قابلیت کشف همزمان ۳۰۰ هدف را دارد.

پروژه بعدی که رونمایی شد عماد است که طراحی، اجرا و ساخت سامانه بازی جنگ پدافند هوایی است. هدف از اجرای این پروژه بزرگ ایجاد فضای نبرد واقعی در شرایط مجازی به منظور تمرین و افزایش قدرت فرماندهان برای واکنش‌های درست زمان نبرد است. این نوع سامانه‌ها صرفاً در اختیار معدود کشورهای پیشرفته قرار دارد و در حوزه رزم پدافند هوایی که دارای ویژگی‌های زمانی خاصی است این دایره محدودتر و حتی پیچیده‌تر می‌شود.

با اجرای این پروژه انحصار تولید سامانه‌های بازی جنگ در حوزه رزم پدافند هوایی شکسته شده و ایران نیز جزو معدود کشورهای دارای این سناریونویسی دفاعی نوین است.

هدف از تولید سامانه بازی جنگ پدافند هوایی ایجاد سناریوهای مجازی در حوزه پدافند هوایی و مشاهده نتایج و ارزیابی آنها است. این محصول دارای یک بخش فرماندهی و ۶ بخش کاربری است. کشف راداری سامانه‌های پدافند موشکی، سامانه‌های توپخانه‌ای پرنده‌های رهگیری، سامانه‌های جنگ الکترونیک، سامانه‌های شنود دیده‌بانی و اپتیک از جمله کاربردهای این محصول است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر