۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۰۵۳۵
با حضور فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش انجام شد
دو دستاورد مهم نیروی پدافند هوایی ارتش با نام‌های «کاشف ۹۹ » و «عماد» امروز با حضور فرمانده این نیرو رونمایی شد.
به گزارش پایداری ملی، آیین رونمایی از دستاوردهای دفاعی در حوزه پدافند هوایی روز چهارشنبه با حضور سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار شد. در این مراسم از رادار کاشف ۹۹ که راداری سه بعدی، آرایه فازی و متحرک است و به منظور کشف ریزپرنده‌ها در مرکز تحقیقات فناوری‌های نوین نیروی پدافند هوایی ارتش طراحی و ساخته شده، ‌رونمایی شد. این رادار با برد ۱۲ کیلومتر قابلیت کشف همزمان ۳۰۰ هدف را دارد.

پروژه بعدی که رونمایی شد عماد است که طراحی، اجرا و ساخت سامانه بازی جنگ پدافند هوایی است. هدف از اجرای این پروژه بزرگ ایجاد فضای نبرد واقعی در شرایط مجازی به منظور تمرین و افزایش قدرت فرماندهان برای واکنش‌های درست زمان نبرد است. این نوع سامانه‌ها صرفاً در اختیار معدود کشورهای پیشرفته قرار دارد و در حوزه رزم پدافند هوایی که دارای ویژگی‌های زمانی خاصی است این دایره محدودتر و حتی پیچیده‌تر می‌شود.

با اجرای این پروژه انحصار تولید سامانه‌های بازی جنگ در حوزه رزم پدافند هوایی شکسته شده و ایران نیز جزو معدود کشورهای دارای این سناریونویسی دفاعی نوین است.

هدف از تولید سامانه بازی جنگ پدافند هوایی ایجاد سناریوهای مجازی در حوزه پدافند هوایی و مشاهده نتایج و ارزیابی آنها است. این محصول دارای یک بخش فرماندهی و ۶ بخش کاربری است. کشف راداری سامانه‌های پدافند موشکی، سامانه‌های توپخانه‌ای پرنده‌های رهگیری، سامانه‌های جنگ الکترونیک، سامانه‌های شنود دیده‌بانی و اپتیک از جمله کاربردهای این محصول است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر