۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۰۴۹۲
مدیرکل پدافند غیرعامل استان در جلسه سازمان نظام مهندسی مطرح کرد
مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی دفاع شهری را مهمترین اولویت مجموعه پدافند غیرعامل عنوان کرد.
به گزارش پایداری ملی، در جلسه‌ای که پیرامون پیگیری اجرای مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان تشکیل شد، محمدباقر آقایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی با غلامحسین بابایی ریاست سازمان نظام مهندسی استان، دکتر حیدر ریحانی عضو هیات رئیسه و دکتر میکاییلی عضو هیات مدیره سازمان و برخی از مدیران و کارشناسان مربوطه به بحث و گفتگو پرداختند.

در این جلسه، آقایی با اشاره به موضوع دفاع شهری به عنوان مهمترین اولویت مجموعه پدافند غیرعامل، به نقش بی بدیل سازمان نظام مهندسی ساختمان و مهندسان عضو این سازمان در پیشبرد اهداف پیش بینی شده در مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان در کنار سایر دستگاه‌های متولی ساخت و ساز در سطح استان تاکید داشته و برای هرگونه همکاری با سازمان به عنوان بزرگترین نهاد تخصصی استان ابراز تمایل نمودند.

بابائی نیز به تشریح اقدامات صورت گرفته توسط سازمان در رابطه با کنترل ضوابط پدافند غیرعامل و همچنین اقدامات آموزشی و ترویجی در رابطه با مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان پرداخته و در خصوص گسترش همکاری‌های فنی و آموزشی در این حوزه با همکاری سازمان، اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و سایر دستگاه‌های متولی اعلام آمادگی نمودند.

همچنین در این جلسه طرفین بر لزوم توجه به مقوله آموزش و ترویج به عنوان مهمترین قدم برای فرهنگ سازی مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان را تاکید کردند و به ضرورت اجرایی کردن کنترل ضوابط پدافند غیرعامل در ساختمان‌های عمومی بویژه در ساختمان‌های اداری، مدارس، بیمارستان‌ها و ... اشاره شد.

در پایان مقرر گردید تفاهم نامه‌ای بین دو دستگاه جهت همکاری بیشتر در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی و برگزاری سمینارهای آنلاین به امضای طرفین برسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر