۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۰۴۳۱
دانشگاه "کمبریج" قصد دارد آزمایش بالینی واکسن احتمالی خود برای مقابله با "کووید-۱۹" را در پاییز پیش رو آغاز کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا ، این دانشگاه اعلام کرد که پس از دریافت بودجه ۱.۹ میلیون پوندی(۲.۵ میلیون دلاری) از دولت انگلیس، آزمایش بالینی واکسن کرونای خود را در پاییز آغاز می‌کند.

محققان پروژه توسعه این واکسن گفتند که رویکرد آنها از توالی ژنتیکی کلیه کروناویروس‌های شناخته شده استفاده می‌کند تا پاسخ ایمنی بدن را برانگیزد و به جلوگیری از بروز عوارض منفی پاسخ ایمنی التهابی زیاد کمک کند.

"جاناتان هنی"( Jonathan Heeney) سرپرست آزمایشگاه ویروسی "زونوتیکز"( Zoonotics) در دانشکاه کمبریج اظهار کرد، ما به دنبال قطعات  مهمی از ویروس هستیم که می‌توانیم برای ساخت واکسن استفاده کنیم تا پاسخ ایمنی بدن در جهتی درست هدایت شود.

وی ادامه داد، درنهایت، هدف ما این است که واکسنی بسازیم که ‌نه‌ تنها از بدن در برابر ویروس" SARS-CoV-۲" محافظت می‌کند، بلکه می‌تواند این عملکرد محافظتی را در برابر کروناویروس‌های دیگر که ممکن است از حیوانات به انسان سرایت کنند، ایجاد کند.

واکسن کرونا دانشگاه کمبریج "DIOS-CoVax۲" نام دارد و مبتنی بر "دی‌ان‌ای"(DNA) است. ساختارهای آنتی‌ژن که توسط رایانه تولید شده‌اند، توسط ژن‌های مصنوعی رمزگذاری می‌شوند که سپس می‌تواند سیستم ایمنی بدن را دوباره برنامه‌نویسی کند تا آنتی‌بادی‌هایی در برابر کروناویروس تولید کند.

دانشگاه کمبریج اعلام کرد که روش وکتور(حامل) DNA در مراحل اولیه آزمایش نشان داده که در تحریک پاسخ ایمنی بدن در سایر عوامل بیماری‌زا، ایمن و موثر است.

گرچه واکسن کرونای دانشگاه کمبریج نسبت به سایر واکسن‌ها دیرتر ساخته شده، ولی واکسن " DIOS-CoVax۲" نیازی به نگهداری در هوای سرد ندارد و می‌تواند بدون سوزن به بدن فرد رسانده شود. این ویژگی باعث می‌شود که به گسترش بیشتر واکسن در سطح جهانی کمک شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر