۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۰۴۰
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان رزمایش مشترک استانی پدافند غیر عامل حول سه محور سایبری،زیستی و زیر ساخت صبح امروز با شعار یا "علی ابن ابی طالب"و با محوریت اداره کل ارتباطات و فناوری و اطلاعات خوزستان ،شرکت فولاد خوزستان و سازمان
جهاد کشاورزی از محل استانداری خوزستان انجام شد.

 در ابتدای این مراسم معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با اشاره به برگزاری برنامه های مدون در هفته پدافند غیر عامل در استان خوزستان گفت:برگزاری رزمایش مشترک پدافند غیر عامل با محوریت سایبری ،زیستی و زیر ساخت در دستگاه های اجرایی استان نشان دهنده برنامه ریزی های دقیق در حوزه پدافند غیرعامل استان خوزستان است.

سردار علیرضا شیخ رباط با بیان اینکه امروز در خاورمیانه شاهد فضایی امنیتی و پر تحرک هستیم گفت: با توجه به وضعیت منطقه به نظر نمی رسد در سال های آینده نیز از میزان تحرکات کشورهای متخاصم در منطقه کاسته شود.

وی افزود:هرچه آمادگی کشور در زمینه های نظامی و غیر نظامی بیشتر شود به همان میزان نیز تهدیدات دشمنان کمتر خواهد شد، زیرا دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران می دانند با پیشرفت هایی که بعد از انقلاب به دست آمده است دیگر نمی توانند تهدیدی برای کشورمان باشند.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان،گفت: با گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی، استکبار جهانی امروز متوجه افزایش توان نظامی ایران و کاهش توانایی های خود برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران شده است.
سردار شیخ رباط با اشاره به اینکه با تمام مشکلات امروز، نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار قدرتمند شده است گفت: در زمان 8سال دفاع مقدس کشور امریکا تنها قصد حمایت نظامی از کشور عراق را نداشت ،بلکه می خواست بار دیگر ایران را مانند زمان پیش از انقلاب به
دایره قدرت خود بازگرداند.

وی افزود: با توجه به اینکه ساختار اصلی کشور پیش از انقلاب ،ساختاری امریکایی بود،اینکشور قصد تصدی گری مجدد بر ایران را داشت اما به این هدف خود دست نیافت؛ زیرا به ماهیت انقلاب اسلامی ایران و روح سازش ناپذیر امام خمینی (ره) پی نبرده بود.

در ادامه مدیرکل پدافند غیر عامل استان خوزستان با اشاره به برنامه های هفته پدافند غیر عامل گفت: هفته پدافند غیر عامل از شنبه 4 آبان ماه شروع شده و تا روز جمعه 10 آبان ماه ادامه دارد و در پنج روز ابتدایی این هفته بیش از صد برنامه در زمینه پدافند غیر
عامل در استان خوزستان برگزار شده است.

علی اصغر قوچانی به برگزاری همایش آموزشی پدافند غیر عامل در بخش آموزش اشاره کرد و گفت: این همایش برای مدیران مدارس و نواحی آموزش و پرورش دراهواز و سایر شهرستان ها برگزار شد و نتایج خوبی نیز به دنبال داشت.

مدیر کل و دبیر شورای پدافند غیر عامل برگزاری همایش سایبری در استان و با حضور مدیران کل و فرمانداران و کارشناسان IT دستگاههای اجرایی در روز سه شنبه مورخ 7 آبان و جنگ شادی در شامگاه 7 آبان را از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل برشمرد و
اظهار داشت خوشبختانه برنامه های متنوع اجرا شده در استان تا کنون از انسجام خوبی برخوردار بوده است وی افزود: همچنین برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پدافند غیر عامل نیز از جمله های برنامه های هفته پدافند غیر عامل در استان خوزستان بود که روز دوشنبه با حضور 12 دستگاه در اهوازبرگزار شد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری خوزستان در خصوص همایش سراسری سایبری بیان داشت: رزمایش امروز یکی از برنامه های اصلی هفته پدافند غیر عامل است که با سه موضوع سایبری با محوریت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، موضوع زیرساخت ها با محوریت شرکت فولاد خوزستان و موضوع تهدیدات زیستی با محوریت جهاد کشاورزی برگزار می شود.

گفتنی است؛این رزمایش صبح امروز ساعت 9 صبح به صورت سراسری با خواندن رمز یا علی ابن ابی طالب (ع) و از محل استانداری خوزستان انجام شد
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر