۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۶۰۳۹۸
ارتش لبنان اعلام کرد که ۷۹ کانتینر حاوی مواد شیمیایی پرخطر را در بندر بیروت کشف کرده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد اعلام کرد که اقدامات پیشگیرانه و بررسی های جامع انجام شده توسط تیم های تخصصی هنگ مهندسی ارتش با همکاری تیمی از کارشناسان فرانسوی در بندر بیروت ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است که در بازه زمانی ۴ تا ۲۲ اوت (۱۴ مرداد تا ۱ شهریور) تعداد ۲۵ محموله حاوی اسید هیدریک و همچنین ۵۴ کانتینر حاوی مواد دیگر کشف شده  که نشت آن هر لحظه ممکن است منجر به فاجعه ای دیگر شود.  

 بیانیه مذکور افزود: این مواد با استفاده از روشهای علمی و ایمن، پردازش شده است و این اقدامات با هماهنگی ادارات مربوطه که در داخل بندر فعالیت می کنند، پیگیری می شود.

لبنان در تلاش است تا اثرات انفجار مهیبی که بندر بیروت را لزرند، کاهش دهد. در اثر این انفجار که در یک انبار حاوی دو هزارو۷۵۰ تن نیترات آمونیوم صورت گرفت، بیش از ۱۷۰ نفر کشته و  ۶ هزار نفر زخمی شدند و علاوه بر آن بسیاری از ساختمان های  این منطقه به طور کامل ویران شد.

انفجار بندر بیروت  در ۱۴ مرداد موجی از اعتراضات مردمی را به دنبال داشت که سبب شد تا حسان دیاب نخست وزیر دولت این کشور از سمت خود استعفا دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر