۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۰۳۸۰
با هدف تأمین نیازهای آموزشی ذی نفعان بندری و دریایی؛
در راستای ابلاع سیاست های کلی نظام و برنامه ششم توسعه در حوزه پدافند غیر عامل، مبنی بر توجه به مصون سازی و گسترش هوشمندانه پدافند غیرعامل و لزوم اجرای کامل آن در مراکز حیاتی و حساس کشور، کتاب « پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در بنادر » چاپ و منتشر شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، این سازمان با توجه به اهمیت مقوله آموزش در تبیین موضوع پدافند غیر عامل و مدیریت بحران و رفع بخشی از نیاز آموزشی مدیران، کارکنان و ذی نفعان خود در این زمینه، کتاب پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در بنادر را با همکاری دانشگاه مالک اشتر منتشر کرده است.

در کتاب پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در بنادر کوشش شده تا ضمن آشنایی مخاطب با تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی در حوزه بنادر و دریانوردی، مروری بر مفاهیم و مبانی، تهدیدات و مخاطرات و پیامدهای ناشی از بروز بحران ها و همچنین آسیب های بنادر و زیرساخت های بندری صورت گرفته و پایداری و تاب آوری بنادر در مقابله با بحران ها و اقدامات بنادر مطرح دنیا در این زمینه بررسی و تحلیل شود.

کتاب پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در بنادر، یک پیشگفتار و ۵ فصل دارد که هر فصل نیز با یک مقدمه شروع می شود. "مروری بر مبانی و مفاهیم، تهدیدات" ، "مخاطرات و پیامدهای ناشی از آن در حوزه بنادر و دریانوردی"، "آسیب پذیری های بنادر و زیرساخت های بندری"، "پایداری و تاب آوری بنادر در مقابله با بحران ها؛ راهکارها و رویکردها" و "معرفی اقدامات بنادر مطرح دنیا در زمینه افزایش تاب آوری"، عناوین فصل های پنجگانه این کتاب است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر