۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۰۳۶۸
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که کودکان ۱۲ سال و بیشتر باید برای مقابله با کرونا، تحت شرایط یکسان همچون بزرگسالان ماسک بر صورت داشته باشند.

به گزارش پایداری ملی، این سازمان همچنین تاکید کرد که کودکان بین ۶ و ۱۱ سال باید در شرایط پرخطر، ماسک بزنند.

سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) در سندی خبر دادند که کودکان۱۲ سال و بیشتر باید زمانی که امکان رعایت فاصله یک متری از دیگران وجود ندارد و انتقال ویروس کرونا در منطقه ای خاص گسترده است، از ماسک استفاده کنند.

این دو سازمان در عین حال یادآور شدند که کودکان ۶ تا ۱۱ سال باید به نسبت فاکتورهای متعدد همچون شدت سرایت ویروس در یک منطقه، توانایی کودک برای استفاده از ماسک، دسترسی به ماسک و نظارت کافی بزرگسالان، ماسک بر صورت داشته باشند.

تاثیر بالقوه در یادگیری و رشد روانی – اجتماعی، همچنین تعاملاتی که کودکان با افراد در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری دارند نیز نقش مهمی در این زمینه ایفا می کند.

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت و یونیسف، کودکان پنج سال و کمتر ملزم به زدن ماسک نیستند.  

این دو سازمان با تاکید بر نتیجه مطالعات انجام شده مبنی بر اینکه کودکان بزرگتر در مقایسه با کوچکترها، نقش فعال تری در انتقال ویروس کرونا دارند، اعلام کردند که اطلاعات بیشتری برای درک بهتر نقش کودکان و نوجوانان در انتقال این ویروس لازم است.

سازمان جهانی بهداشت نخست در پنجم ژوئن (۱۶ خرداد) توصیه کرد افراد در اماکن عمومی ماسک بزنند تا از شیوع ویروس کرونا کاسته شود، اما پیشتر دستورالعمل مشخصی برای کودکان در این زمینه صادر نکرده بود.

بیش از ۲۳ میلیون نفر در سراسر جهان به کووید –۱۹ مبتلا شده و ۷۹۸ هزار و ۹۹۷ نفر براثر ابتلا به این بیماری فوت کرده اند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

ادهانوم اوایل ماه جاری گفت که هیچ راه حل نهایی برای این ویروس وجود ندارد و ممکن است هرگز هم وجود نداشته باشد.  

وی در تاریخ ۱۳ مرداد در یک نشست خبری اعلام کرد که رهبران جهان می‌توانند با استفاده از اصول بهداشت عمومی و کنترل بیماری‌ها جلوی شیوع گسترده این ویروس را بگیرند. وی تاکید کرد که به آزمایش، معالجه، قرنطینه و ردیابی ناقلان ادمه دهید و تلاش کنید از طریق اطلاع رسانی و توانمندسازی به جوامع یاری رسانید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر