۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۰۳۶۷
مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استانداری کرمان گفت: پدافند غیرعامل موضوع مهمی است که ساختار آن در استان کاملاً راه اندازی و تشکیل شده است.
به گزارش پایداری ملی و به نقل از شبستان ، پیمان سلاجقه یکشنبه (2 شهریور) در نشست خبری به مناسبت هفته دولت گفت: پدافند غیرعامل موضوع مهمی است که ساختار آن با پیگیری های استاندار کرمان و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی در استان کاملاً راه اندازی شکل گرفته و از جمله اقدامات اداره کل پدافند غیرعامل استان، تشکیل کمیسیون مقابله با تهدیدات بیوتروریسم، تشکیل شورای پدافند غیرعامل استان هر 45 روز یکبار، تشکیل قرارگاه سایبری استان در مواقع اضطراری، تشکیل قرارگاه زیستی استان و فعال سازی شورای پدافند غیرعامل شهرستان ها در هر فصل یکبار است. 

مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استانداری کرمان بیان کرد: برگزاری حداقل هزار رزمایش در دستگاه های اجرایی سراسر استان برای ایجاد آمادگی در استان و برگزاری 150 همایش تخصصی و عمومی در زمینه پدافند غیرعامل در استان و اجرای 30 تست نفوذ در زمینه تهدیدات سایبری و برگزاری دوره آموزش تربیت مربی پدافند غیرعامل در استان به مدت 2 هفته برای 15 نفر از اقدامات دیگر این اداره کل بوده است 

وی بازدید از زیرساخت های استان و برآورد آسیب پذیری آن ها و پیگیری جهت ساماندهی مواد شیمیایی و زیستی و اعطا مجوز پدافند غیرعامل به 120 پروژه عمرانی در استان را از دیگر اقدامات اداره کل متبوع برشمرد.

 سلاجقه ادامه داد: در سال 97 طرح جامع پدافند غیرعامل استان کرمان به عنوان پایلوت در کشور و به عنوان اولین استان، توانست طرح جامع را نهایی کند و استان کرمان به عنوان اولین استانی است که توانسته در زمینه تشکیل شرکت های مهندسی مشاوره پدافند غیرعامل اقدام و در این زمینه نوع شرکت را ساماندهی کند.

 وی گفت: هم اکنون طرح جامع شهر کرمان به عنوان اولین طرح جامع شهری در کشور در حال نهایی شدن است و استان کرمان توانسته به عنوان اولین استان، بحث سموم را در استان ساماندهی و 19 پست قرنطینه دامی و نباتی هم در سراسر استان ایجاد کند.

 مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استانداری کرمان اظهار داشت: بخشی از مصون سازی که وظیفه پدافند غیرعامل است در استان در حال انجام است و خوشبختانه تا امروز تهدیدات سایبری و زیستی دشمن اثری بر استان کرمان نداشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر