۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۶۰۲۶۰
یک روزنامه صهیونیستی نوشت که کابینه اسرائیل با فروش جنگنده های اف-35 به امارات مخالفت و تاکید کرده که باید تنها طرفی در خاورمیانه باشد که دارای جنگنده های پیشرفته آمریکایی است.
به گزارش پایداری ملی، روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد که کابینه رژیم صهیونیستی از آمریکا درخواست کرده بود تا زمانی که امارات به عادی سازی روابط با این رژیم نپردازد، واشنگتن جنگنده اف-35 به این کشور نفروشد.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی نوشت که این درخواست کابینه اسرائیل به دلیل نگرانی از مذاکرات مخفیانه واشنگتن با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بوده که به فروش تسلیحات نظامی حساس بدون اطلاع مقامات امنیتی اسرائیلی انجام شود.

بر اساس گفته این مقامات، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار داده بودند تا مخالفت خود با قرارداد فروش این تسلیحات را متوقف کند.

این روزنامه صهیونیستی نوشت که نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از حصول توافق با امارات با فروش تجهیزات با فناوری بالا به امارات موافقت کرده اما همچنان با فروش جنگنده های پیشرفته آمریکایی به این کشور مخالفت کرده است.

بر اساس گزارش هاآرتص، اسرائیل به دنبال ان است که تنها طرفی در خاورمیانه باشد که جنگنده های پیشرفته آمریکایی را در اختیار دارد.

روز پنجشنبه بود که واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «محمد بن‌زاید» ولی‌عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از تماس‌های پشت پرده برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی منتشر شده بود و گفته می‌شد که این کشورها روابط امنیتی نزدیکی با تل‌آویو برقرار کرده‌اند.

در این میان، امارات متحده عربی و بحرین رویکردی علنی‌تر نسبت به سایر کشورهای عربی در پیش گرفته بودند.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر