۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۶۰۲۵۹
اخیرا تفاهم نامه همکاری بین اردن و عربستان برای اتصال شبکه برق دو کشور به امضا رسیده و سعودی‌ها قصد دارند با متصل شدن به شبکه برق کشورهای دیگر به مرکز صادرات این حامل انرژی در خاورمیانه تبدیل شوند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، پس از عراق که سعودی‌ها می‌خواهند شبکه برق دو کشور را به هم متصل کنند حالا نوبت به اردن رسیده است.

به گزارش عرب نیوز، تفاهم نامه همکاری برای متصل کردن شبکه برق عربستان و اردن از سوی مقامات دو کشور امضا شده و سعودی‌ها با خوشحالی می‌گویند که قصد دارند تولید برق خود از انرژی‌های تجدید پذیر افزایش داده و از این طریق صادرات برق خود را بالا ببرند.

این تفاهم نامه همکاری بین عبدالعزیز بن سلمان، فرزند شاه سعودی و وزیر انرژی این کشور، و هلا زواطی، وزیر انرژی اردن امضا شده است.

وزیر اردنی در توئیتر خود نوشته که این تفاهم نامه و اتصال شبکه‌های نیروی دو کشور می‌تواند اردن را به مرکز اتصال شبکه‌های برق در منطقه تبدیل کند.

وزیر انرژی عربستان نیز در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت سران دو کشور به دنبال تقویت مناسبات دو جانبه هستند. برای این منظور دو کشور تمایل داشتند تا پروژه‌ای را برای اتصال شبکه‌های برق یکدیگر اجرایی کنند.

از طرف دیگر قرار است یک شبکه ارتباطی فیبر نوری نیز بین اردن و عربستان ایجاد شود.

وزیر انرژی عربستان همچنین گفت پروژه اتصال خطوط انتقال نیروی عربستان و عراق به سرعت در حال پیشرفت است.

وی تاکید کرد که اجرای پروژه‌های اتصال شبکه‌های نیرو بین عربستان و دیگر کشورها نظیر اردن و عراق بازار برق منطقه‌ای را گسترش می‌دهد.

وی همچنین گفت عربستان طرح بلند پروازانه‌ای را برای تبدیل شدن به یکی از اصلی‌ترین کشورها در زمینه تولید و صادرات برق از انرژی‌های تجدید پذیر در سر می‌پروراند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر