۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۶۰۲۳۸
رسانه‌های اماراتی از احضار کاردار ایران توسط وزارت خارجه امارات خبر دادند.‎
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رسمی امارات (وام) گزارش داد که امارات کاردار ایران در ابوظبی را به دلیل آنچه موضع‌گیری مقامات ایران درباره عادی سازی نامید، فراخوانده است.

برپایه این گزارش، «خلیفه شاهین خلیفه المرر» معاون وزیر خارجه و همکاری بین المللی در امور سیاسی امارات یادداشت اعتراض آمیزی را تسلیم کاردار ایران کرد.

به گزارش خبرگزاری امارات، این یادداشت اعتراض آمیز درپی آنچه امارات آن را تهدیدهای مطرح شده در سخنان حسن روحانی رئیس جمهور ایران درباره تصمیمات حاکمیتی امارات و تکرار آن از طرف وزارت خارجه و سپاه پاسداران و مسئولان دیگر ایرانی خواند، تسلیم کاردار ایران شد.

وزارت خارجه امارات مدعی شد که این سخنان غیرقابل قبول و تحریک آمیز بوده و پیامدهای خطرناکی برای امنیت و ثبات در منطقه خلیج فارس به همراه دارد.‎

توافق امارات و رژیم اسرائیل برای عادی سازی کامل روابط با موج گسترده ای از اعتراضات در سطح جهان اسلام روبرو شده است و این اقدام خیانت به آرمان  و حقوق ملت فلسطین توصیف شده است.

مقامات ارشد آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی پنجشنبه 23 تیرماه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که توافقات لازم برای عادی‌سازی کامل روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات صورت گرفته است و ظرف چند هفته آینده هیئت‌هایی از امارات و رژیم صهیونیستی برای امضای توافقنامه‌های دوجانبه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

همه گروههای فلسطینی توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین و هدیه مجانی در راستای تداوم سیاست‌های اشغالگری رژیم صهیونیستی برشمردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر