۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۰۲۱۹
مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی مطرح کرد
مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی در بازدید از مناطق حاشیه نشین کلانشهر تبریز بر افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری سرمایه‌های فردی و اجتماعی با رعایت اصول پدافند غیرعامل تاکید کرد.
به گزارش پایداری ملی، محمدباقر آقایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی به همراه فریدون بابایی اقدم، عضو شورای اسلامی شهر از مناطق حاشیه نشین کلانشهر تبریز بازدید بعمل آوردند.

محمدباقر آقایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی در این بازدید بیان داشت استفاده از اصول پدافند غیرعامل در برنامه‌ریزی شهری موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری سرمایه‌های فردی و اجتماعی، ارتقاء پایداری در مقابل تهدیدات مختلف به ویژه تهدیدات غیرطبیعی می‌شود، بر این اساس بهتر است تدابیری اندیشیده شود تا با شناخت و ساماندهی منطقه حاشیه نشین تبریز و مسائل مربوط به آن‌ها بتوان با قوانین شهرسازی و کالبدی شهر معضلات و مشکلات را در این منطقه به نحوی مطلوب و منطقی حل کرد. 

وی در ادامه اظهار داشت: در طرح‌های توسعه این شهر باید سعی شود رویکرد مناسبی به مسائلی نظیر ساخت و سازهای غیرمجاز، استفاده از مصالح غیراستاندارد، رعایت مسائل زیست محیطی، برنامه ریزی برای دفن بهداشتی و اصولی زباله‌های شهری و ... در منطقه حاشیه‌ای شهر ارائه کرد تا بتوان ضمن استفاده بهینه از اراضی واقع شده در این مناطق ضریب امنیت و ایمنی دفاعی شهر را افزایش داد.

مدیرکل پدافند غیرعامل، به مشکل امداد و نجات در مواقع اضطراری این منطقه اشاره کرد و گفت: بازگشایی مسیرهای امدادرسانی جزو اولویت‌ها و ضروریات این منطقه بوده و باید در دستورکار قرار گرفته و اقدام شود.

آقایی در ادامه افزود: برای ممانعت از توسعه حاشیه نشینی، شهرداری کلانشهر تبریز با ارائه راهکارهای اساسی نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

وی اظهار داشت: شهرداری کلانشهر تبریز نیز باید به مطالعه مسیل‌های منتهی به مناطق حاشیه نشین اقدام و راهکارهای لازم را ارائه نموده و نسبت به ایجاد پایگاه‌های امدادی و محل اسکان اضطراری که از ضروریات این منطقه است اقدام کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر