۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۶۰۱۵۳
طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در 24 ساعت گذشته با ابتلای 44 هزار و 647 مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا به پنج میلیون و 89 هزار و 416 نفر رسید.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۴ هزار و ۶۴۷ مورد جدید به مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا افزوده شدند تا شمار کلی این افراد در این کشور به پنج میلیون و ۸۹ هزار و ۴۱۶ نفر برسد.

از طرف دیگر، آمار و ارقام ارائه شده نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۴۸۷ نفر در ایالات متحده آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان ویروس «کووید-۱۹» در آمریکا به ۱۶۳ هزار و ۴۲۵ نفر افزایش یافت.

با اینحال، پایگاه اطلاع رسانی «ورلدومیترز»، مجموع مبتلایان به ویروس «کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا را پنج میلیون و ۲۵۱ هزار و ۴۴۶ نفر و مجموع قربانیان این ویروس در این کشور را ۱۶۶ هزار و ۱۹۲ نفر گزارش کرده است.

طبق گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای»، ایالت کالیفرنیا با ۵۶۹ هزار و ۳۱۹ مورد ابتلا و ۱۰ هزار و ۴۳۸ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده است و ۱.۸ درصد از مرگ و میر مرتبط با کرونا متعلق به این ایالت می‌شود. فلوریدا و تگزاس هرکدام به ترتیب با ۵۳۶ هزار و ۹۶۱ و ۵۰۹ هزار و ۵۸۱ مورد ابتلا و هشت هزار و ۲۷۷ و ۹ هزار و ۲۳۰ مورد فوتی در رده‌های بعدی ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرار دارند.

ایالت نیویورک علیرغم آنکه دیگر همچون اوایل شیوع کرونا، کانون این بیماری همه‌گیر در ایالات متحده نیست اما همچنان با ۳۲ هزار و ۷۸۱ مورد فوتی، بیشترین تعداد قربانیان کووید-۱۹ در ایالات متحده را دارد.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم ۲۰ میلیون و ۱۴ هزار و ۵۷۴ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان ۷۳۴ هزار و ۷۵۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۱۲ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۷۴۴ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا قرار دارد و بعد از آن برزیل با سه میلیون و ۵۷ هزار و ۴۷۰ مورد ابتلا و ۱۰۱ هزار و ۷۵۲ مورد فوتی و هند با دو میلیون و ۲۱۵ هزار و ۷۴ مورد ابتلا و ۴۴ هزار و ۳۸۶ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کروناویروس قرار دارند.

بنا بر گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، با عبور مجموع مبتلایان به کروناویروس از مرز پنج میلیون نفر، «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را به بهانه‌تراشی و دروغگویی متهم کرد.

بایدن با صدور بیانیه‌ای در خصوص پنج میلیونی شدن شمار مبتلایان به کروناویروس در آمریکا گفت: « این رقمی است که ذهن را آشفته می‌کند و قلب را می‌شکند. پنج میلیون، بیش از کل جمعیت آلاباما است. هربار که تعداد بالا می‌رود، نمایانگر تغییر یک زندگی و خانواده‌ای است که با اضطراب درگیر شده است و نمایانگر در معرض قرار گرفتن یک جامعه است و برای خانواده‌های بیش از ۱۶۰ هزار نفری که بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند، دردی وجود دارد که هرگز از بین نمی‌رود».

این نامزد دموکرات‌ها با اشاره به این موارد سپس به انتقاد از عملکرد ضعیف ترامپ در مقابله و کنترل این ویروس پرداخت و گفت: «و با اینحال، کمتر چیزی جز بهانه و دروغ از رئیس‌جمهور ترامپ می‌شنویم که تلاش می‌کند شکست‌های پیاپی مدیریتی خود را مخفی کند-شکست‌هایی که در اینجا در خانه ما (آمریکا)، شیوع این بیماری همه‌گیر را بدتر کرده است و در عوض بحران اقتصادی ما را عمیق‌تر کرده است».
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر