۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۰۱۰۷
استاندار تهران گفت: وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا همچنان در این استان ادامه دارد و محدودیت های هفته های گذشته نیز به تبع آن برای هفته آینده اعمال می شود.
به گزارش پایداری ملی، «انوشیروان محسنی بندپی» افزود: تا صبح روز ۱۶ مرداد امسال، سه هزار و ۹۳۶ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های این استان بستری بودند در حالی که آمار فوتی های این استان تا این ساعت به ۵۴ نفر می رسید.

وی یادآورشد: اگرچه طی روزهای گذشته تعداد بستری ها با شیب ملایمی روند نزولی پیدا کرده‌است، اما همچنان پایتخت و چند شهرستان دیگر در وضعیت قرمز قرار دارند.

محسنی بندپی اظهارداشت: بر اساس همین آمار و وضعیت موجود، طرح ترافیک هفته آینده نیز اجرا نمی‌شود تا با اعمال فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی، از شیوع بیش از پیش این پاندمی در استان تهران جلوگیری شود.

استاندار تهران گفت: برگزاری مراسم های عروسی، ترحیم، فعالیت تالارها، اقامه نماز جمعه در شهرهای دارای وضعیت قرمز، فعالیت ورزشی اماکن سرپوشیده و فعالیت هایی که نیاز به ارتباط نزدیک افراد دارد، ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: پروتکل های مصوب ستاد ملی کرونا برای برگزاری مراسم های مربوط به ماه های محرم و صفر نیز به تمامی دستگاه های اداری و دولتی برای اطلاع رسانی و اقناع ارسال شده است و بر اساس آن برپایی دسته عزاداری نداریم و عزاداری در فضاهای آزاد و دارای گردش مناسب هوا می تواند برگزاری شود.

محسنی بندپی ادامه داد: بر اساس آخرین ارزیابی ها، طی سه هفته گذشته پروتکل های بهداشتی در میان کارکنان دولتی تا ۸۰ درصد، ارباب رجوعان ۷۰ درصد و در حمل و نقل عمومی تا ۹۵ درصد اعمال می شود.

استاندار تهران گفت: آنالیزهای انجام شده نشان داده است که ویروس کرونا در اماکنی مانند مترو، پاساژها، ترمینال های مسافربری و هر مکان پر تجمع و فاقد تهویه مناسب هوا، وجود دارد و منجر به شیوع بیشتر بیماری می شود.

بر اساس آخرین گزارش های منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر روز ۱۶ مرداد ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۷ هزار و ۹۷۶ نفر رسیده است.
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر