۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۰۱۰۶
دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره کناره گیری برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران عنوان کرد: «برایان» هم مثل «جان» ناکام از کاخ سفید رفت، شاید «مایک» هم قبل از رفتن «دونالد» مجبور شود، چمدانهایش را ببندد.
به گزارش پایداری ملی، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهپری اسلامی ایران امروز (جمعه) در توئیتی  با اشاره به استعفای برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نوشت: «هدف راهبرد ⁧‫فشار حداکثری‬⁩ از فروپاشی و تغییر نظام، به جلوگیری از ثروتمند شدن ⁧‫ایران‬⁩ تبدیل شد! «برایان» هم مثل «جان» ناکام از کاخ سفید رفت. شاید «مایک» هم قبل از رفتن «دونالد» مجبور شود، چمدانهایش را ببندد.» ⁧‫

وی از هشتگ مقاومت فعال در این توئیت استفاده کرده است.

برایان هوک نماینده دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌‌با یک روزنامه آمریکایی از قصد خود برای استعفا از سمتش خبر داد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا هم با صدور بیانیه‌ای از هوک تشکر کرد و گفت که او قصد دارد از سمتش کنار برود. پامپئو به نقش ادعایی هوک در آزاد شدن برخی از شهروندان آمریکایی که در ایران بازداشت شده بودند اشاره کرد.

مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا چند روز پیش در جلسه‌ای در مجلس سنا اذعان کرد که سیاست موسوم به کارزار فشار حداکثری علی‌رغم محدود کردن درآمدهای نفتی ایران به اهداف اصلی خودش دست پیدا نکرده است.

برایان هوک یکی از معدود مقام‌های آمریکایی بود که از خانه‌تکانی‌های دستگاه سیاست خارجی آمریکا در امان مانده و بعد از اخراج «رکس تیلرسون» از سمت وزیر خارجه آمریکا سمتش را حفظ کرده بود.

هوک، موضع‌گیری‌های بسیار تند و افراطی علیه ایران اتخاذ کرده و برای نمونه خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران بود اما از ضرورت گفت‌وگوی مستقیم با تهران نیز سخن می‌گفت.

روزنامه «نیویورک‌تایمز» نیز در این باره نوشت خروج هوک ۵۲ ساله هر گونه شانس باقی مانده برای دیپلماسی با ایران قبل از اتمام دوره اول ریاست‌جمهوری ترامپ را از بین خواهد برد.

بنابر این گزارش، «الیوت آبرامز» که در حال حاضر نماینده دولت آمریکا در امور ونزوئلا است جایگزین برایان هوک شده است.

گفتنی است، روزنامه «واشنگتن‌پست» بامداد جمعه به نقل از یک مقام ارشد سابق در دولت آمریکا نوشت از هوک خواسته شد که استعفا دهد تا مسئولیت شکست استراتژی واشنگتن علیه ایران، بر دوش وی بیافتد.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر