۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۶۰۱۰۱
با شیوع ویروس کرونا؛
طبق گزارشی جدید با شیوع ویروس کرونا تعداد حملات سایبری به بیمارستان ها افزایش یافته است. تعداد زیادی از این حملات سازمان هایی در آمریکا، آلمان، کانادا و انگلیس را هدف گرفته بودند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایونینگ استاندارد، طبق گزارش یکی از بزرگترین شرکت های ارائه دهنده سرویس وب در جهان، در عصر شیوع ویروس کرونا بیمارستان های سراسر دنیا با موج حملات سایبری اتوماتیک روزافزون دست و پنجه نرم می کنند. 

طبق اطلاعاتی که شرکت «کلاد فلر»(Cloudflare) منتشر کرده، بخش خدمات درمانی در جهان شاهد ۲ برابر شدن ترافیک درخواست های دسترسی جعلی است که هدف آنها از دسترس خارج کردن وب سایت ها است. به طور کلی این حملاتDDoS نام دارند.

 به گفته محققان سایبری، بیمارستان هایی که به دلیل درمان بیماران کووید۱۹ حجم کاری زیادی داشتند، شاهد افزایش قابل توجه چنین حملاتی بودند.

«کلاد فلر» در آخرین گزارش خود اشاره می کند از ماه ژانویه شاهد افزایش تعداد و وسعت حملات  مشابه بوده است. این در حالی است که حملات سایبری در ماه می به نقطه اوج رسیده بوده است.

همچنین طبق آخرین گزارش شبکه «کلاد فلر»، بزرگترین حمله سایبریDDoS به مشتریان این شرکت درماه ژوئن اتفاق افتاده است. طی این حمله سایبری که ۴ روز ادامه داشت، در هر ثانیه بیش از ۷۵۰ میلیون درخواست غیر مجاز دسترسی به وب سایت یکی ازمشتریان آن سرازیر می شد. این حمله سایبری  از ۳۰۰ هزار IP آدرس مختلف انجام می شد.

به گفته کارشناسان هدف چنین حمله هایی اخاذی است. البته «کلاد فلر» فاش نکرده کدام بیمارستان ها هدف حمله های سایبری بوده اند. اما بیشتر آنها  سازمان هایی در آمریکا، آلمان، کانادا و انگلیس را هدف گرفته بودند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر