۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۶۰۰۹۷
سرلشکر باقری خبر داد؛
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح از آمادگی کامل کادر درمانی و تجهیزات دو بیمارستان سیار ارتش و سپاه برای حضور در لبنان و مداوای مجروحین حادثه بندر بیروت خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه نخستین جلسه هیئت امنای پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران با تسلیت حادثه بندر بیروت به ملت، دولت، نیرو‌های مسلح و حزب‌الله لبنان و سیدحسن نصرالله، اظهار داشت: خودمان را همدرد ملت لبنان می‌دانیم و از جهات مختلف آمادگی داریم که برای کمک لبنان بشتابیم.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته محموله‌هایی از کشورمان به لبنان ارسال شد، تاکید کرد: کادر و تجهیزات کامل دو بیمارستان سیار ارتش و سپاه را آماده کرده‌ایم تا اگر عزیزان لبنانی اعلام نیاز کنند، به این کشور اعزام کرده و برای مداوای مجروحین فعال شوند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره فعالیت‌های پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: تا الان تمام فعالیت‌های پژوهشی مربوط دفاع مقدس، در خصوص سطوح عملیاتی و تاکتیکی دفاع مقدس بوده است؛ در سطح راهبردی دفاع مقدس، نکات فراوانی وجود دارد که باید راجع به آن تحقیق صورت بگیرد.

سرلشکر باقری ادامه داد: برای مثال باید در سطح کلان بین‌المللی و ابعاد مختلف سیاسی و دفاعی، علل تصمیم دشمنان برای تحمیل یک جنگ به جمهوری اسلامی ایران در آن مقطع تاریخی مورد بررسی قرار گیرد؛ یا اینکه به‌صورت علمی بررسی شود که استراتژی نظامی جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس یا استراتژی ارتش متجاوز به کشورمان چه بوده است.

وی افزود: اینگونه تحقیق‌ها در هنگام یک نبرد قابل بررسی نیست؛ در مقطع کوتاه پس از جنگ هم امکان‌پذیر نیست؛ اینگونه بحث‌ها قاعدتا پس از گذشت دو یا سه دهه از یک حادثه بزرگ تاریخی مثل دفاع مقدس امکان‌پذیر است و این پژوهشگاه وظیفه دارد اینگونه پژوهش‌های سطح راهبردی را در حوزه دفاع مقدس را انجام دهد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: این پژوهشگاه همچنین وظیفه دارد، اقدامات محور مقاومت برابر تروریست‌ها در سوریه و عراق و مسئله امنیت کشور در سطح کلان مورد بررسی قرار دهد.

سرلشکر باقری یادآور شد: تدوین یک دایره‌المعارف جامع امنیتی و دفاعی انقلاب اسلامی نیز برعهده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.
منبع: دفاع پرس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر