۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۶۰۰۸۲
نظامیان تروریست آمریکا به همراه شبه‌نظامیان کُرد وابسته به خود در واکنش به اعتراضات مردمی شرق سوریه به مناطق اطراف شهر «الشحیل» و شهرک «الحوایج» در دیرالزور حمله کردند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، نظامیان تروریست آمریکا به همراه شبه‌نظامیان کُرد وابسته به خود در گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»، به برخی از شهرها و شهرک‌های واقع در شمال شرق سوریه حمله کردند.

منابع محلی در استان دیرالزور به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که عناصر کُرد شامگاه گذشته با حمایت جنگنده‌های آمریکایی به مناطق اطراف شهر «الشحیل» و شهرک «الحوایج» در شرق استان دیرالزور حمله کردند.

منابع مذکور خبر دادند که در پی این حملات، درگیری شدیدی بین ساکنان منطقه و نیروهای مهاجم شکل گرفت.

به گفته این منابع، ساکنان محلی می‌ترسند که شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آمریکا و جنگنده‌های این کشور برای انتقام‌گیری از اعتراضات ساکنان، دست به کشتار جمعی بزنند.

شبه‌نظامیان کُرد با کمک ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا از شامگاه سه‌شنبه هفته جاری در شهر الشحیل و الحوایج، حملات خود را آغاز کردند. این مناطق در خارج از اشغال آمریکا و این شبه‌نظامیان قرار دارد.

این گروه با انتشار بیانیه‌ای ادعا کردند که عشایر حاضر در این مناطق که علیه آنان و آمریکا دست به اعتراض زده‌اند، «بقایای داعش در ریف دیرالزور هستند که قصد دارند بین قومیت‌های آن، فتنه‌افروزی کنند».

الشحیل و الحوایج، محل استقرار قبیله «العکیدات» سوریه است. در بیانیه شبه‌نظامیان وابسته آمریکا، این دو منطقه «مقر اصلی گروه تروریستی داعش» توصیف شده است.

نیروهای دموکراتیک همچنین خبر دادند که در جریان حملات ساکنان بومی این مناطق به مقرهای این گروه، دو شبه‌نظامی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

منابع محلی می‌گویند که این شبه‌نظامیان، تجهیزات نظامی سنگینی از الشدادی در جنوب الحسکه و دیرالزور به این مناطق انتقال داده‌اند. این تجهیزات از پایگاه غیر قانونی آمریکا در میدان نفتی «العمر» به دست نیروهای دموکراتیک رسیده است.

ساکنان شرق و شمال شرق سوریه بارها در محکومیت حضور غیر قانونی آمریکا و شبه‌نظامیان وابسته به این کشور، دست به اعتراض و تظاهرات زده‌اند. این افراد، خواستار بازگشت ارتش سوریه به این منطقه هستند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها اعلام کرده که برای نفت سوریه در این مناطق حضور دارند؛ زیرا بخش اعظمی از میادین نفتی سوریه در شرق و شمال شرق این کشور قرار دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر