۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۵۹۹۹۵
اقتصاد آمریکا در دومین فصل سال حدود یک سوم کوچک شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت بازرگانی آمریکا آمار رشد نهایی سه ماهه دوم امسال را اعلام کرد که بر این اساس نرخ رشد اقتصادی این کشور منفی ۳۲.۹ درصد اندازه گیری شده که این رقم ۲۴.۵ درصد کمتر از رشد سه ماهه قبل و ۲.۲ درصد بیشتر از نرخ رشد پیش بینی شده قبلی بوده است.

این رشد اقتصادی که پایین ترین رشد فصلی ثبت شده در طول تاریخ آمریکا تاکنون بوده است، احتمالا بدترین عملکرد فصلی امسال خواهد بود؛ چرا که بخش بزرگی از تعطیلی های سراسری و قرنطینه در این دوره اتفاق افتاده و اقتصاددانان انتظار دارند رشد اقتصادی در سه ماهه سوم رشد اقتصادی مجددا به محدوده مثبت بازگردد. 

دفتر کنترل بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرده است از نیمه دوم امسال عملکرد اقتصادی آمریکا به مدار مثبت بازگردد؛ تا جایی که رشد ۲۱.۵ درصدی در سه ماهه سوم و ۱۰.۴ درصدی در سه ماهه پایانی سال برای این کشور پیش بینی شده است. 

لیدیا بوسور، کارشناس مسائل اقتصادی در موسسه " آکسفورد اکونومیکس" گفت: با تداوم سرعت بالای شیوع کووید-۱۹ در آمریکا، ریسک ها بر سر راه اقتصاد کماکان در سطح بالایی باقی مانده اند. من یادم نیست مشابه چنین شرایطی را قبلا تجربه کرده باشیم و ممکن است این وضعیت برای مدتی طولانی ادامه پیدا کند. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده حساب ویژه ای بر روی مسائل اقتصادی باز کرده و وعده داده است اقتصاد این کشور  قوی تر از قبل به دوران شکوفایی خود بازگردد. تا پیش از بحران کرونا اقتصاد آمریکا یازده سال متوالی رشد مثبت را تجربه کرده بود.

متوسط رشد اقتصادی فصلی آمریکا در بازه زمانی ۱۹۴۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۲۱ درصد بوده است که بالاترین رشد ثبت شده مربوط به رشد ۱۶.۷ درصدی سه ماهه نخست سال ۱۹۶۷ و کمترین رشد ثبت شده نیز مربوط به سه ماهه نخست سال ۱۹۵۸ با منفی ۱۰ درصد بوده است.
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر