۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۵۹۹۴۹
معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس تهران گفت: مرکز اورژانس تهران انبارهای مختلفی در سطح شهر دارد که آنها را برای زمان بحرانی تجهیز کرده است، چرا که تا ۷۲ ساعت اول باید خودمان کمک کنیم.
پبه گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا ،سید رضا معتمدی درباره آمادگی مرکز اورژانس تهران در برابر وقوع زلزله احتمالی در پایتخت گفت: هماهنگی از سوی مدیریت بحران شهر تهران انجام شده و استان معین و امدادرسان به هر منطقه شهرداری تهران مشخص شده است؛ اگر در تهران زمین لرزه رخ دهد ۷۲ ساعت زمان می برد تا بتوانیم کمک رسانی صد درصد را انجام دهیم. 

وی ادامه داد: مرکز اورژانس تهران نیز هماهنگی هایی را در خصوص مسیرهای مشخص شده توسط کمیته شریان های حیاتی، برای تردد حین بحران انجام داده است. پد بالگردها و... نیز مشخص شده است؛ اما اگر زلزله ای در تهران رخ دهد، استانهای معین باید به ما کمک کنند؛ چرا که فکر نمی کنم که در هیچ کجای دنیا عوامل شهری محلی که در آن زلزله آمده، بتوانند خود را ساماندهی کنند. 

معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس تهران گفت: مرکز اورژانس تهران انبارهای مختلفی در سطح شهر دارد که آنها را برای زمان بحرانی تجهیز کرده است؛ چرا که تا ۷۲ ساعت اول باید خودمان کمک کنیم. با توجه به هماهنگی هایی که انجام شده در بیش از ۶۰ سوله انبار هایی داریم که در مناطق شهرداری به صورت گسترده واقع شدند تا اگر زلزله ای رخ داد در روزهای اولیه در امدادرسانی به مردم از آن ها استفاده کنیم. 

وی افزود: انبار های ما حالا پر است، البته برخی تجهیزاتی که در آن نگهداری می شود در گردش است.  

معتمدی گفت: زمانی که بیماری کرونا در چین آغاز شد و  دانشجوهای ایرانی از چین به کشور باز گشتند، انبارها را از لوازم حفاظت فردی و تجهیزاتی که مورد نیاز بود، دپو کردیم.

وی افزود: به همین جهت زمانی که بهمن ماه بیماری در تهران شیوع پیدا کرد، در بحث کیت های حفاظت فردی مشکلاتی نداشتیم. در آن زمان دو تیپ بیمار داشتیم، بیمارانی که مشکوک یا مبتلا به کرونا بودند و سایر بیماران؛ بنابراین تعدادی از آمبولانس ها را به انتقال بیماران کرونایی اختصاص دادیم و از تیم عملیات ویژه برای انتقال بیماران از بیمارستانی به بیمارستان دیگر کمک گرفتیم، چرا که برخی از این افراد نیازمند مراقبت ویژه ای بودند. 

معتمدی ادامه داد: به عنوان مثال در شش ساعت ما ۱۲۰ بیمار کرونایی را تخلیه کردیم و به بیمارستان دیگری انتقال دادیم، رکورد خوبی بود که ۱۲۰ بیمار کرونایی توسط تیم عملیات ویژه اورژانس انتقال داده شدند. افرادی هم بودند که به کرونا مبتلا شده و داخل منزل قرنطینه بودند. برای همین باید مراقبت های پزشکی را در منزل برای آنها انجام می دادیم که این اقدامات نیز انجام شد. 

معاون فنی و عملیاتی اورژانس در خصوص فیلم و عکس هایی از تکنسین های اورژانس با لباس های حفاظتی که پیش از اعلام ورود کرونا به کشور در فضای مجازی دست به دست می شد، اظهار کرد: پیش از ورود کرونا به کشور نیز برای انتقال بسیاری از بیماران از تجهیزات محافظتی استفاده می شود، به عنوان مثال زمانی که بیمار مبتلا به آنفلوآنزا نیز توسط تکنسینها به مراکز درمانی انتقال داده می شد آن ها از تجهیزات حفاظت فردی استفاده می کردند. طی سال های گذشته نیز در فصل زمستان با این لباس ها عملیات انجام داداه بودیم و این فقط مختص به کرونا نیست. اگر در فضای مجازی چنین عکسهایی منتشر شده بود شاید مربوط به انتقال یک بیمار عفونی بوده است. 

وی گفت: بعد از شیوع کرونا در کشور، تعداد مأموریت ها با احتساب انتقال بین بیمارستانی، بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد و به حدود ۱۰ هزار مأموریت در روز هم رسید. حالا تعداد مأموریت ها بین ۹ تا ۸ هزار عملیات است. آن طور که پیداست فعلا باید با این بیماری زندگی کنیم. در حال حاضر نگرانی ما این است که شیوع آنفلوآنزا هم مضاعف شود. 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر