۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۹۹۴۳
حجت الاسلام زمانی خبر داد
مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا، پروتکل بهداشتی تدوین شده توسط نهادهای حوزوی را به منظور برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر تصویب کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه از تصویب پروتکل بهداشتی تدوین شده توسط نهادهای حوزوی به‌منظور برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر توسط ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد و اظهار داشت: برای برگزاری مراسم محرم و صفر این سوال برای ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهور و مسئولیت وزارت بهداشت مطرح بود که مردم مؤمن و متدین با رعایت چه پروتکل طراحی شده‌ای می‌توانند مراسم شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را برگزار کرده و مانع انتقال و شیوع ویروس شوند.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه اصل مراسم دینی باید برگزار شود و هرگز نباید به خاطر ویروس منحوس کرونا مراسم دینی یکجا و به‌صورت مطلق تعطیل اعلام شود، اضافه کرد: برای تقویت روحی افراد و حل معضلات روانی و افسردگی، جامعه نیازمند برگزاری این نوع مراسم دینی است.

وی تعطیلی مطلق مراسم و مکان‌هایی چون نماز جمعه، مساجد، نماز جماعت و عزاداری‌های مذهبی را بی‌معنا دانست و ابراز کرد: دولتی که هیچ اعتقادی به دین ندارد، تعطیلی مطلق مراسم‌های مذهبی را اعلام می‌کند، اما یک دولت متدین جمع بین دو اصل می‌کند و با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و انجام وظایف در اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی به برگزاری اصل مراسم دینی اقدام می‌کند.

حجت الاسلام زمانی با قدردانی از اقدام ستاد ملی مقابله با کرونا و دعوت آیت‌الله اعرافی به‌عنوان عضو رسمی ستاد ملی مقابله با کرونا این مسیر را مسیر بهداشت همراه با دیانت اعلام کرد.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه به درخواست ستاد ملی بحران از حوزه علمیه به منظور تهیه و تدوین پروتکل‌های بهداشتی مراسم محرم و صفر اشاره و ادامه داد: ستاد بحران حوزوی که اعضای آن از ۷ نهاد حوزوی بزرگ ازجمله مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، جامعه المصطفی (ص) العالمیة، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و سازمان اوقاف تشکیل‌شده است با برگزاری جلساتی، هفته گذشته این پروتکل را که مجموعاً قریب به ۵۰ صفحه می‌شود تهیه و تدوین درنهایت به ستاد ملی مقابله با کرونا تقدیم کرد.

وی افزود: پروتکل پیشنهادی این کمیته به تصویب رسیده و برای اجرایی شدن به‌تمامی مساجد و هیئات ابلاغ و اطلاع‌رسانی خواهد شد و همه ملزم به اجرای آن هستند.

حجت الاسلام زمانی در پایان خاطرنشان کرد: بنده از تمامی مسئولان و برگزارکنندگان مراسم محرم و صفر درخواست می‌کنم با رعایت دقیق برنامه‌های بهداشتی و اجرای کامل این پروتکل اجازه هیچ تخلفی را ندهند.
منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر