۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۵۹۹۳۶
رسانه‌های روسیه از نشت اطلاعات برخی کاربران آلفا بانک این کشور خبر دادند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از افتانا ، روز ۲۲ ژوئن فروشنده‌ای در وب تاریک، آگهی فروش پایگاه داده‌های مشتریان آلفا بانک، یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های روسیه را منتشر کرده است.

فروشنده در این آگهی نگفته پایگاه داده شامل اطلاعات چه تعدادی از مشتریان بانکی است، اما مدعی شده است هر هفته می‌تواند ۵ هزار ردیف از این پایگاه داده را به خریداران عرضه کند.

بر اساس اسکرین‌شاتی که ایزوستیا ارسال کرده است اطلاعات لو رفته شامل نام خانوادگی و نام و نام پدر، آدرس محل سکونت، شماره تلفن و موجودی حساب بوده است. در این اسکرین شات اطلاعات ۶۴ کاربر ارائه‌شده که با برخی از آن‌ها تماس گرفته‌ شده است و آنها نیز صحت اطلاعات لو رفته را تأیید کرده‌اند.

آشوت اُگانسیان در این خصوص اعلام کرد پایگاه داده‌ها به دو روش در فروشگاه‌های وب تاریک قرار می‌گیرند، یکی از طریق نشت اطلاعات از طریق عوامل داخلی بانک‌ها یا شرکت‌های شریک سازمان‌های مالی و دیگری از طریق آسیب‌پذیری‌های سرویس‌های از راه دور بانکی یا از طریق سیستم‌های ابری کنترل ارتباط با مشتریان.

به اعتقاد وی، بسیاری از شرکت‌ها سیستم‌های خود را در برابر نفوذهای خارجی محافظت می‌کنند، اما از عوامل داخلی غافل می‌شوند. به‌این‌ترتیب، زمانی که اطلاعات حساس کاربران به دست کلاهبرداران می‌افتد به‌راحتی اقدام به مهندسی اجتماعی کرده و اعتماد کاربران را جلب می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر