۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۵۹۹۳۵
رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: ۲۶۱ بیمارستان و مرکز درمانی در سطح کشور از کمک‌های داوطلبان مردمی و حضور آن‌ها در بیمارستان‌ها برای یاری کادر درمان برخوردار شدند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر  با توضیح درباره مشارکت تشکل‌های مردم نهاد، خیریه‌ها و گروه‌های جهادی در مبارزه با ویروس کرونا گفت: بخشی از خدمات و کمک‌های مؤمنانه ای که در موضوع کرونا از سوی جمعیت هلال احمر انجام شد، از طریق تشکل‌های مردم نهادی و خیریه‌ها بود. این گروه‌ها با مجوز و مدیریت هلال احمر اقدام به جمع آوری و توزیع کمک‌های مردمی کردند و سازمان داوطلبان نیز تاکنون برای ۴۷ مجموعه مجوز فعالیت در عرصه مقابله با کرونا را صادر کرده است.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره بر زمینه فعالیت تشکل‌های مردم نهاد نیز عنوان کرد: تشکل‌ها و گروه‌های مردمی تاکنون در زمینه انجام پروژه‌های مقابله و پیشگیری از کرونا فعالیت‌های متعددی انجام داده‌اند و اقدامات آنها کمک بسیار بزرگی به کشور کرده است. انجام اموری از جمله گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی برای خانوارهای آسیب‌دیده از کرونا، آموزش و توزیع بسته‌های بهداشتی در اماکن و مناطق پر خطر، و حضور در بیمارستان‌ها برای کمک به کادر درمان از جمله اقدامات گروه‌های مردمی بوده است.

نصیری با تاکید بر حضور نیروهای داوطلب مردمی در بیمارستان‌ها نیز خاطرنشان کرد: ۱۹ تشکل مردم نهاد برای کمک به کادر درمان و همراهی بیماران در ۲۴ بیمارستان استان تهران حضور یافتند. به طور کلی ۲۶۱ بیمارستان و مرکز درمانی در سطح کشور از کمک‌های تشکل‌های مردم نهاد برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون مجموع کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده توسط گروه‌های مردمی به بیش از ۱۱۹ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان رسیده است، تصریح کرد: مجموع کمک‌های نقدی مردمی نیز به رقم ۶۰ میلیارد و کمک‌های غیر نقدی به بیش از ۵۹ میلیارد تومان رسیده است.

توزیع بیش از ۲۵۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره بر توزیع بیش از ۲۵۲ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی میان خانواده‌های نیازمند و متأثر از کرونا، ابراز داشت: به علاوه ۳۳۳ هزار و ۸۰۰ بسته بهداشتی نیز توسط گروه‌های مردمی میان قشر نیازمند توزیع و آموزش‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا نیز انجام شده است.

نصیری افزود: تاکنون نیز با کمک این مجموعه‌ها بیش از ۱ میلیون عدد انواع ماسک میان خانواده‌های حاشیه نشین و نیازمند، ۱ میلیون جفت دستکش، بیش از ۳ میلیون مواد ضدعفونی کننده، ۲۲ هزار لیتر الکل، بیش از ۴۴ هزار گان بیمارستانی و ۵۵ هزار لباس ایزوله بیمارستانی میان کادر درمان توزیع شده است.

تهیه ۴۴ دستگاه ونتیلاتور توسط خیرین

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۴ دستگاه ونتیلاتور با کمک خیرین تهیه شده است، تصریح کرد: این دستگاه‌ها به ارزش بیش از ۶ میلیارد تومان و با مشارکت و حمایت خیرین، داوطلبان و بنگاه‌های اقتصادی خریداری و میان بیمارستان‌ها توزیع شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر