۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۵۹۹۲۱
رییس قوه قضاییه با اشاره به اینکه قانون باید بدون تبعیض اجرا شود گفت: صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی جز حقوق مردم است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال که در شهرستان شمیرانات برگزار شد اظهار داشت: صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی جزئی از حقوق مردم است و صیانت نکردن از اراضی ملی منتهی به ضایع شدن حقوق عصرها و نسل‌ها می‌شود.

وی افزود: همه افرادی که در این جلسه حضور دارند اگر بخواهند در خصوص تخلفاتی گزارشی ارائه کنند دارای آمار مشخصی هستند که باید از همت همه شما تقدیر کرد اما ما هستیم با تمام آمارهای موجود و لواسانی که پیش چشم مردم قرار دارد.

رئیس دستگاه قضا عنوان داشت: لواسان امروز لواسانی نیست که مردم بومی این منطقه آن را بپسندند چرا که اذعان دارند ما بیش از اینها می‌توانستیم برای کل تهران جایگاه قرار بدهیم و آب و هوا و خاک اینجا برای همه تهران باشد و همه از آن بهره مند شوند.

رئیسی با بیان اینکه امروز لواسان را به عنوان یک نماد مثال می زنیم، چرا که هر شهری یک لواسانی دارد که دارای آب و هوای خوش و جاذبه‌های گردشگری هستند و دچار مشکلاتی شده گفت: چرا باید با همه اقداماتی که انجام شده باز هم شاهد مشکلات باشیم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز عنوان داشت: حتی اماکن مقدس و مذهبی نیز نباید در جای غیر قانونی ساخته شوند ولو این اماکن مسجد، سازمان خیریه و یا مدرسه باشد، لذا سازمان‌های اداری کشور اگر تخلف کنند باید به طور مضاعف با آنان برخورد شود و تعاونی‌ها نیز از این امر مستثنی نیستند.

وی با اشاره به اینکه قانون باید بدون تبعیض اجرا شود گفت: گلایه مندی مردم از ایجاد تبعیض در اجرای قانون است و چگونه است که ۲ ساختمان در یک خیابان و در یک موقعیت ساخته شده و با یکی برخورد و دیگری هیچ برخوردی صورت نمی‌گیرد، این موارد پیش چشم مردم است و مورد قضاوت مردم قرار می‌گیرد، هر ۲ ساختمان‌ها بدون جواز هستند اجرای قانون بدون تبعیض خواسته مردم است که به جا و درست هم می‌باشد.

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: ظرفیت مردم باید پای کار بیایند و همه بدانند که ما در لواسان و همه مناطق کارمان را تازه آغاز کرده ایم و قضیه را تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد و پس از ما نیز بنیادی می‌گذاریم که این مورد سست نشود و احکام صادره لواسان تازه آغاز است، لذا نباید در ساخت و سازها چارچوب‌ها شکسته شود و همه افراد و مسئولان این وظیفه رادارند که از حریم‌ها حفاظت نمایند و در این راستا شورای شهر وظیفه اش همین است، دهدار، بخشدار و مقام قضائی نیز در حوزه خودشان مرزبانی می‌کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر