۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۵۹۸۶۸
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر در حوزه‌های مختلف مانند فضای مجازی، فرهنگی و اقتصادی و قضایی کمبود قانون داریم و برهمین اساس تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات می‌تواند این کمبود را رفع کند.
به گزارش پایداری ملی، مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اگر حریم شخصی افراد نقض شود قانون مشخصی وجود ندارد، گفت: تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات ۱۰ روز پیش در مجلس مطرح شد که متاسفانه به دلیل اینکه در زمان مناسبی عنوان نشد، رای نیاورد. اما مجددا تشکیل این کمیسیون را در زمان مناسب مطرح خواهیم کرد.

*  همه نمایندگان مجلس موافق تشکیل این کمیسیون هستند

وی افزود: همه نمایندگان مجلس موافق تشکیل این کمیسیون هستند اما اتفاق نظری که وجود دارد مربوط به این است که این کمیسیون به صورت ویژه تشکیل شود یا دائم باشد که در این رابطه باید بگویم یکی از علت‌های مهمی که تاکنون این کمیسیون تشکیل نشده به خاطر همین اختلاف نظر نمایندگان است.

* با تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات مشکلات در حوزه قوانین و مقررات برطرف خواهد شد

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد:‌ من معتقدم با توجه به اهمیت تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات و اینکه برخی از نمایندگان باید به صورت دائم در این کمیسیون در زمینه پیش‌نویس قانون فعالیت کنند، بسیاری از مشکلات در حوزه قوانین و مقررات برطرف خواهد شد.

* در حوزه‌های مختلفی مثل فضای مجازی، فرهنگی، اقتصادی و قضایی با کمبود قانون مواجه هستیم

رضاه خواه ادامه داد:‌ در حال حاضر در حوزه‌های مختلفی مثل فضای مجازی، فرهنگی، اقتصادی و قضایی با کمبود قانون مواجه هستیم به طوری که اگر حریم شخصی یک نفر نقض شود هیچ قانون مشخصی وجود ندارد.

* هیچ ممنوعیتی برای حضور نمایندگان در کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات وجود ندارد

وی اضافه کرد: ایجاد کمیسیون فناوری اطلاعات به صورت دائم بسیار سخت است چرا که لازمه آن تغییر آئین‌نامه مجلس و اینکه دو سوم از نمایندگان باید به تشکیل آن رای موافق دهند. از طرفی نمایندگانی که می‌خواهند در این کمیسیون حضور داشته باشند باید دیگر عضویت خود را در سایر کمیسیون‌ها حذف کنند. اما با تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات به صورت ویژه هیچ ممنوعیتی برای حضور افراد وجود ندارد.

* افراد عضو کمیسیون باید در حوزه‌های فضای مجازی و فناوری اطلاعات دارای تخصص باشند

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس افزود: این درست نیست که نماینده‌ای عضو هیچ کمیسیونی در مجلس نباشد تا بتواند وارد کمیسیون فناوری اطلاعات شود چون افراد عضو این کمیسیون باید در حوزه‌های فضای مجازی و فناوری اطلاعات دارای تخصص بوده و بتوانند قوانین و مقررات مناسبی را تعیین کنند.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر