۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۵۹۸۶۳
مدیر پیام‌رسان گپ در مورد نقش اپلیکیشن در اقتصاد کشور گفت: پیام‌رسان ها به عنوان یک پلت‌فرم ضروری برای اقتصاد کشورها شناخته شده‌اند چراکه از داده‌های ملی به عنوان سرمایه ملی حفاظت می‌کنند.
به گزارش پایداری ملی، مهدی انجیدنی مدیر پیام‌رسان گپ گفت: از آنجایی که پیام‌رسان‌ها به عنوان یک پلت‌فرم ضروری برای اقتصاد کشورها شناخته شده‌اند، بسیاری از کشورها از داده‌های ملی خود به عنوان سرمایه ملی از طریق داده‌ها حفاظت می‌کنند، حتی پلت‌فرم‌ها ابزاری برای رشد کسب و کارها به حساب می‌آیند. 

* تمرکز کشورهای در حال توسعه از پیام‌رسان‌ها به عنوان ابزاری برای رشد کسب و کارها

وی افزود: در ۱۰ سال اخیر تمرکز کشورهای در حال توسعه از پیام‌رسان‌ها به عنوان ابزاری برای رشد کسب و کارها استفاده می‌کنند، به طوری که در حال حاضر اپلیکیشن‌ها یک ابزار کارا هستند که دراین رابطه کشورهای کره جنوبی و چین توانسته‌اند اقتصاد کشور خود را با بهره‌گیری از پیام‌رسان‌ها متحول کنند. 

* در داخل کشور بین مسئولان و رسانه‌ها شناخت درستی از یک پلت‌فرم بومی وجود ندارد

انجیدنی تصریح کرد: در کشور ایران از ۱۰ سال قبل که موضوع پیام‌رسانی ایرانی مطرح شد، متأسفانه تمام مزایای این پلتفرم‌های بومی به حاشیه رفت و موضوعاتی مثل حریم خصوصی مطرح شد. این درحالی است که در داخل کشور بین مسئولان و رسانه‌ها شناخت درستی از یک پلت‌فرم بومی وجود نداشت و هیچ حمایتی از آنها انجام نشد. 

* مشکل پیام‌رسان‌ها در حوزه فنی و سرمایه‌گذاری نیست

وی ادامه داد: استفاده نکردن از پیام‌رسان‌های خارجی توسط مسئولان، مردم را دچار دوگانگی کرده است، چرا که باید با استفاده از اپلیکیشن های داخلی، حمایت اولیه از آنها انجام شود. در واقع باید بگویم مشکل پیام‌رسان‌ها در حوزه فنی و سرمایه‌گذاری نیست، چرا که چالش ما شکاف فرهنگی و رفتار دوگانه مسئولان است. 

*  کشورهای دنیا اهمیت پیام‌رسان‌ها را درک کرده و سرمایه‌گذاری‌ زیادی انجام داده‌اند

مدیر پیام‌رسان گپ اظهار داشت: در حال حاضر این اپلیکیشن چندین قرارداد بین‌المللی را با کشورهای مختلف منعقد کرده است و استقبال خوبی از پیام‌رسان‌های ایرانی شده که می‌توان به کارکرد آنها اشاره کرد. این در حالی است که پلت‌فرم‌های ایرانی در مقایسه با پلت‌فرم‌های کشورهای دیگر قابل مقایسه نیستند. اما موضوع اینجاست که همه کشورهای دنیا اهمیت پیام‌رسان‌ها را درک کرد و سرمایه‌گذاری‌های زیادی بر روی آنها انجام داده‌اند، اما متأسفانه در ایران همچنان با مشکل مسائل سیاسی، این اپلیکیشن‌ها نتوانستند آنگونه که باید رشد داشته باشند. 

* کره جنوبی توانسته‌ با استفاده از پیام‌رسان بومی به مبارزه با شیوع ویروس کرونا بپردازد

وی با اشاره به اینکه پیام‌رسان‌ها به عنوان معلومات اقتصادی جهان محسوب می‌شوند، گفت:  در حال حاضر کشورهایی مانند کره جنوبی توانسته‌اند با استفاده از فناوری اطلاعات و پیام‌رسان بومی در مبارزه با شیوع ویروس کرونا، فاصله‌گذاری هوشمند را انجام دهند که تاکنون نیز موفق بوده‌اند و توانسته‌اند این بیماری را در کشور ریشه‌کن کنند. همچنین کشورهایی مانند انگلستان، چین و فلات در صورت رفع بیماری کرونا، موضوع آموزش برخط را ادامه خواهند داد، چرا که با استفاده از پیام‌رسان‌های بومی کشور خود می‌توانند بسیاری از هزینه‌ها را کاهش داده و آموزش‌ها را به صورت آنلاین و با کیفیت بیشتری انجام دهند. 

* ۲.۵ میلیون از کاربران فعال گپ ایرانی هستند 

وی در پایان گفت: در حال حاضر پیام‌رسان گپ نزدیک به ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر ثبت‌نامی دارد که از این تعداد ۵ میلیون آن فعال هستند که ۲.۵ میلیون از کاربران فعال ایرانی بوده و یک‌ونیم میلیون دیگر خارجی هستند.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر