۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۵۹۸۳۳
رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص کلاهبرداری از طریق حراج‌های آنلاین گفت: یکی از شگردهای مجرمان سایبری در حراج‌های آنلاین سرقت اطلاعات بانکی افراد است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ امین یادگارنژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: فضای مجازی این امکان را برای تمامی افراد فراهم کرده تا با تبلیغات گسترده و معرفی محصولات خود، خریدار را جذب و زمینه را برای خریدی آسان مهیا کنند.

وی افزود: اما برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه، قیمت‌هایی باور نکردنی و غیره صرفاً با هدف کلاهبرداری از شهروندان طراحی شده‌اند.

سرهنگ یادگارنژاد بیان کرد: یکی از شگردهای مجرمان سایبری در حراج‌های آنلاین سرقت اطلاعات بانکی افراد از طریق درگاه‌های پرداخت جعلی بانکی است که زمینه برداشت غیر مجاز از حساب بانکی را فراهم می‌کند.

این مقام مسئول در خصوص جلوگیری از سرقت اطلاعات بانکی توسط کلاهبردارن سایبری گفت: مولفه‌های یک خرید اینترنتی امن را مد‌نظر قرار دهید تا به سایت‌ها و درگاه‌های جعلی بانکی (فیشینگ) ارجاع داده نشوید.

رئیس پلیس فتا استان کرمان در ادامه  به شگردی دیگر در این خصوص اشاره کرد و بیان داشت: ممکن است که خریداران به درگاه پرداخت اصلی هدایت شوند و وجه مورد نظر را پرداخت کنند که در صورت پرداخت وجه، یا کالایی به آن‌ها تحویل داده نمی‌شود و یا کالای تحویلی به آنها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی می‌باشد.

سرهنگ یادگارنژاد خاطر نشان کرد: هموطنان گرامی باید نسبت به آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی دقت بیشتری داشته باشند و از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید نمایند چرا که این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین نیز هستند.

این مقام انتظامی تصریح کرد : شهروندان هشدار‌های سایبری را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر