۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۵۹۸۳۱
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که طبق توضیحات فرماندهان پلیس فتا، اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی یکی از چالش‌های عمومی در کشور افزایش جرایم سایبری است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، ابوالفضل عمویی  در توضیح جلسه امروز صبح کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی برگزار شد که گزارشی از آخرین اقدامات نیروی انتظامی را ارائه کرد. سردار اشتری تاکید کرد که رویکرد پلیس هوشمند در نیروی انتظامی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: سردار اشتری با برشمردن الزامات تقویت اقتدار پلیس بیان کرد که علیرغم برخی کمبودها در نیروی انتظامی، نیروهای پلیس با انگیزه انقلابی وظایف محوله را با تلاش مضاعف دنبال می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توضیحات فرمانده پلیس اطلاعات و امنیت و پلیس فتای نیروی انتظامی گفت که آنها به ارائه گزارشی از تهدیدها و اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های کاریشان پرداختند. طبق توضیحات ارائه شده یکی از چالش‌های عمومی در فضای کشور افزایش جرایم سایبری به دلیل رها بودن مدیریت فضای مجازی در کشور است. یک نمونه شناخته شده از این موارد فیشینگ است که سعی می‌شود با الزامی شدن رمز دوم کارت‌های بانکی روند رو به رشد آن را کنترل کرد.

عمویی گفت که مسوولان نیروی انتظامی هم بر ساماندهی وضعیت اتباع خارجی در کشور تاکید کردند. در نهایت اعضای کمیسیون امنیت ملی بعد از ارائه نظراتشان در حوزه فعالیت نیروی انتظامی بر حمایت از جایگاه و اقتدار پلیس تاکید داشته و اعلام کردند که در جهت رفع مشکلات نیروی انتظامی به خصوص در موضوع اعتبارات همکاری‌های لازم صورت می‌گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر