۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۵۹۷۸۳
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت فردا تا اوایل روز چهارشنبه در سواحل شمالی کشور به ویژه شرق مازندران و گلستان، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که احتمال خسارت دارد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس صادق ضیائیان در تشریح وضعیت جوی کشور در امروز و روزهای آینده اظهار داشت: از اواخر وقت فردا ۳۱ تیرماه سامانه بارشی موجب افزایش ابر و رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی همچنین اردبیل و به تدریج گیلان خواهد شد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در سواحل خزر، شمال زنجان، شمال غرب، ارتفاعات قزوین، ارتفاعات البرز و ارتفاعات تهران، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت؛ روز جمعه سوم مرداد این بارش ها به بخش های شمالی کشور، شمال غرب و شمال شرق محدود می‌شود.

وی بیان کرد: اواخر وقت روز سه‌شنبه همچنین در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری، دریای خزر مواج است و کاهش محسوس دما در استان های اردبیل و سواحل خزر بین ۷ تا ۱۲ درجه پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: از اواخر وقت فردا تا اوایل روز چهارشنبه در سواحل شمالی کشور به ویژه شرق مازندران و گلستان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که احتمال خسارت دارد.

ضیائیان گفت: از امروز تا پایان هفته به ویژه در ساعت بعد از ظهر در شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و افزایش ابر همچنین وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود، در این مدت در شرق کشور به ویژه زابل و وزش باد شدید گاهی گرد و خاک خواهیم داشت و شرق دریای عمان نیز مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۹ و ۲۶ درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در تهران آسمان قسمتی ابری، جهت باد غربی و سرعت باد 7 کیلومتر بر ساعت است. دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 12 درصد است.

ضیائیان اضافه‌کرد: روز آینده اردبیل و شهرکرد با کمینه دمای ۱۶ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۵۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر