۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۵۹۷۵۹
جزئیات نشست سردار دکتر جلالی با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور رئیس سازمان پدافند غیرعمل کشور در نشست کمیسیون، گفت: سردار جلالی از تشکیل قرارگاه‌های پدافند در حوزه‌های مختلف کشور خبر داد و نمایندگان بر تصویب قانون جامع پدافند غیرعامل تاکید کردند.
به گزارش پایداری ملی و به نقل از خانه ملت، ابوالفضل عمویی ، در توضیح نشست امروز یکشنبه 29 تیرماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: جلسه امروز با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تشکیل شد. این جلسه به بررسی مجموعه اقدامات غیرنظامی در جهت مصون سازی کشور در برابر تهدیدهای مختلف و اقدامات سازمان اختصاص داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: سردار جلالی ضمن مروری بر تهدیدهای حوزه‌های مختلف کشور مانند مسائل زیرساختی، سایبری، ایمنی و عمرانی به تشریح اقدامات این سازمان در حوزه‌های پدافند زیستی، سایبری، شیمیایی، پرتوی و کالبدی پرداخت.


عمویی ادمه داد: پدافند پرتوی اقدامات در مواجه با تهدیدات در حوزه آلودگی هسته‌ای و رادیواکتیو و پدافند کالبدی نیز مواجه با آسیب پذیری‌ها در حوزه زیر ساختی مانند شبکه سراسری برق ، گاز و زیر ساخت‌های ارتباطی است.

وی تصریح کرد: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین گفت «در همه حوزه‌های مذکور قرارگاه‌های پدافند مرتبط در کشور تشکیل شده است.» وی همچنین متذکر شد که «اقداماتی برای مواجه با آسیب‌‌پذیری‌ها تاکنون صورت پذیرفته اما همچنان تهدیدهای دیگری  باقی است که رفع آنها نیازمند تقویت جایگاه قانونی این سازمان و تامین منابع داخلی نهادها برای تقویت پدافند غیر عامل است.»

عمویی یادآور شد: در این جلسه اعضای کمیسیون ضمن طرح دیدگاه‌های خود از اقدامات سازمان پدافند غیرعامل در جهت مواجه با تهدیدها حمایت کردند و بر تصویب سریع تر اساسنامه این سازمان تاکید کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای حاضر در جلسه همچنین تاکید کردند که نیازمند قانون جامع در حوزه پدافند غیرعامل هستیم و نهادهای مختلف باید موظف به انجام اقداماتی در راستای کاهش تهدیدها و آسیب‌های کشور شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر