۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۵۹۷۳۸
رئیس کمیته فناوری اطلاعات مجلس یازدهم گفت: مجلس تلاش دارد پیام‌رسان های داخلی خدمات بیشتر و بهتر به مردم ارائه دهند و امیدواریم فضای مجازی را به نفع اقتصاد کشور اصلاح کنیم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس کمیته فناوری اطلاعات مجلس یازدهم در این رابطه به برنامه «رو در رو» شبکه 4سیما گفت: در وهله نخست باید دانست این فضا [و نقش شبکه های اجتماعی] در جنبه تسهیل گری و روانی اثرات بسیاری دارد.

مجتبی رضاخواه فضای مجازی را در این راستا فرصت و تهدید قلمداد کرد و افزود: رویکرد مجلس ابدا فیلترینگ نیست؛ هرچند یک نماینده مجلس اشتباها مطلبی را مطرح کرده باشد، اما کلیت مجلس بدنبال طرح فیلترینگ نیست.

*دلارهای تلگرامی صدای بانک‌مرکزی را هم درآورد

این نماینده مجلس ادامه داد: معتقدیم این فضا که امروز بعنوان ابزار تهدید علیه کشور مورد استفاده قرار می گیرد و حتی رئیس کل بانک مرکزی هم نسبت به اخباری جعلی -در خصوص افزایش قیمت دلار در برخی کانال های تلگرامی و سایر محافل فضای مجازی- نارضایتی خود را عنوان کرد، باید مدیریت شود.

فضای مجازی امروز به عنوان ابزاری علیه امنیت و اقتصاد کشور به کار می رود و لذا معتقدیم باید کاری ایجابی ترتیب داد.

*پیام‌رسانه ای بومی را تقویت می‌کنیم

رضاخواه با بیان اینکه مجلس تلاش دارد مزایایی برای فعالیت های این چنینی بر بستر سرویس های داخلی ایجاد کند، گفت: سرویس هایی بر پایه توان داخلی اعم از پیام‌رسان و غیره باید در کشور ایجاد شود که نسبت به پیام رسان‌های فعلی و خارجی مزایای بیشتری داشته باشد؛ حال ممکن است قیمت پایین تری در اختیار گیرد و یا اینکه خدمات اضافی در آن ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: مجلس تلاش دارد پیام‌رسان های داخلی خدمات بیشتر و بهتر به مردم ارائه دهند و امیدواریم فضای مجازی را به نفع اقتصاد کشور اصلاح کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر