۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۹۶۹۳
روانکاو و استاد سابق دانشکده پزشکی دانشگاه «جان هاپکینز» معتقد است رئیس‌جمهور آمریکا از همه‌گیری کرونا به عنوان سلاح بیولوژیک علیه مردم کشورش استفاده می‌کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دکتر «جان گارتنر» روانشناس، روانکاو و استاد سابق دانشکده پزشکی دانشگاه «جانز هاپکینز» و همچنین بنیان‌گذار موسسه‌ای که در زمینه افزایش آگاهی در خصوص خطری که از سوی «دونالد ترامپ» ایالت متحده و جهان را تهدید می‌کند، در خصوص عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا در مقابله با بحران کرونا در این کشور گفت ترامپ از همه‌گیری کرونا به عنوان نوعی سلاح بیولوژیک علیه مردم آمریکا استفاده می‌کند.

به گزارش وبگاه خبری «سالن» (Salon)، او همچنین توضیح داد که چطور ترامپ مانند سایر کسانی که به خودشیفتگی بدخیم دچار هستند و قدرت را در دست دارند، تمایل دارد که حتی به طرفداران خود صدمه بزند یا آن‌ها را بکشد تا دیگرآزاری و خودشیفتگی خود را ارضا کند.

این روانکاو طرفداران ترامپ را هم اعضای یک «فرقه مرگ سیاسی» توصیف کرده که با نزدن ماسک و سرپیچی از سایر تدابیر عقلانی برای جلوگیری از شیوع کرونا، وفاداری و علاقه خود را به وی نشان می‌دهند.

او گفت: دونالد ترامپ را می‌توان با سرانی مثل آدولف هیتلر مقایسه کرد. اکنون کشور با ترامپ به آخر خط رسیده است. رفتار ترامپ در قبال بحران کرونا عمدی است. او بدخواه است. او یک قاتل جمعی درجه اول است.

این روانپزشک در ادامه به توالی اقدامات اشتباه ترامپ در مواجه با آمریکا پرداخت و آن‌ها را مرور کرد و افزود: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ بشر موفق‌ترین بیو-تروریست خواهد بود. این اتفاقی نیست.

نتایج نظرسنجی «ای‌بی‌سی نیوز و ایپسوس» که اخیراً منتشر شد نشان داد ۶۷ درصد شرکت‌کنندگان از نحوه مقابله ترامپ با بحران کرونا در آمریکا رضایت ندارند و تنها ۳۳ درصد از عملکرد وی اعلام رضایت کردند. این میزان اختلاف، بالاترین میزانی است که از زمان آغاز نظرسنجی‌های ای‌بی‌سی نیوز و ایپسوس در خصوص همه‌گیری کرونا در ماه مارس، به ثبت رسیده است.

واکنش ترامپ به همه‌گیری کرونا به شدت زیر تیغ انتقادات قرار دارد. او بعد از انکار و انفعال اولیه، حالا از قبول این مسئله که بحران کرونا همچنان آمریکا را تهدید می‌کند، سر باز می‌زند و اصرار به بازگشایی اقتصادی دارد. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در روزهای اخیر علیرغم هشدارها، اصرار دارد که دانش‌آموزان و دانشجوها به مدارس و دانشگاه‌ها بازگردند.

این در حالی است که طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته، آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا با رکورد تازه ۶۶ هزار و ۱۶ مورد، به سه میلیون و ۴۲۹ هزار و ۷۲ نفر رسید.

طبق آمار و ارقام ارائه شده این دانشگاه، در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۸۴۸ نفر در ایالات متحده آمریکا بر اثر ویروس «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این ویروس در این کشور به ۱۳۶ هزار و ۴۳۰ نفر رسید.

دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا بارها در خصوص گسترش شیوع کرونا در این کشور با رئیس‌جمهور آمریکا وارد گفت‌وگو شده است و درباره افزایش آمار روزانه مبتلایان به این ویروس هشدار داده و تعجیل این کشور برای بازگشایی زودهنگام را علت افزایش این آمار و ارقام می‌داند.

آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار و ارقام مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد و بعد از آن برزیل با یک میلیون و ۹۲۶ هزار و ۸۲۴ مورد ابتلا و ۷۴ هزار و ۱۳۳ مورد فوتی و هند با ۹۰۶ هزار و ۷۵۲ مورد ابتلا و ۲۳ هزار و ۷۲۷ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر