۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۹۶۶۷
انگلیس در حال آماده سازی بزرگترین برنامه واکسیناسیون آنفلوآنزا در تاریخ است تا بار دوم موج کووید 19 را در زمستان کاهش دهد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، مت هانکوک وزیر بهداشت انگلیس در یک بیانیه تازه اظهار داشت: در حال آماده سازی بزرگترین برنامه واکسیناسیون آنفلوآنزا در تاریخ است تا بار دوم موج کووید ۱۹ را در زمستان کاهش دهد.

کارشناسان هشدار داده‌اند که شیوع  آنفلوآنزا در زمستان می‌تواند سیستم سلامت انگلیس را ویران کند.

وزرا می‌خواهند تا آنجا که ممکن است انگلیسی‌ها را در برابر کرونا ایمن کنند تا آنها از بستری در بیمارستان در امان باشند.

گفته می‌شود که امسال ۱۰ میلیون واکسن اضافی برای واکسیناسیون علیه آنفلوآنزا خریداری شده است.

کارشناسان هشدار داده‌اند که شیوع آنفلوآنزا در ماه‌های سردتر ممکن است در صورتی که همزمان با افزایش موارد کروناویروس باشد، سیستم بهداشت انگلیس را دچار اختلال کند.

هانکوک امروز در سخنرانی خود در کنفرانس مجازی انجمن داروسازی (NPA) گفت: همه ما می دانیم که ۶ ماه سخت را داشتیم و با نزدیک شدن به زمستان دوباره در شرایط بحرانی قرار می‌گیریم؛ ما در حال برنامه ریزی دقیق برای زمستان هستیم و می‌خواهیم برنامه واکسن آنفلوآنزا بزرگترین برنامه واکسن علیه این بیماری در تاریخ باشد.

براساس آمار موجود، در زمستان گذشته  ۲۵ میلیون نفر در انگلیس به آنفلوآنزا مبتلا شدند؛ برهمین اساس مقامات دولتی برنامه واکسیناسیون سالانه را گسترش دادند تا کودکان سال ششم نیز برای نخستین بار علیه این بیماری واکسینه شوند.

تمام افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، کارکنان سیستم سلامت و بهداشت و افرادی که دارای بیماری‌های جدی مانند بیماری‌های قلبی ، دیابت و پارکینسون هستند، واکسن را رایگان دریافت خواهند کرد.

کارشناسان می‌گویند،  هدف از نجات کشور از آنفلوآنزا، کاهش بار کادر درمان است که ممکن است درگیر موج دوم کرونا شوند و شرایط بحرانی را پشت سر بگذارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر