۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۵۹۶۰۶
سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به روند توزیع انسولین میان بیماران دیابتی بیمه شده و آزاد، گفت: نظارت در حوزه توزیع انسولین جدی است چرا که اجازه نمی‌دهیم توزیع قلم انسولین وارد بازار سیاه شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، کیومرث پوررستمی سرپرست معاونت غذا و دارو استان البرز، در رابطه با کمبود داروی دیابت، گفت: قلم انسولین طبق آمارهای ثبت شده از بیماران دیابتی هر استان سهمیه بنده شده است و به صورت ماهانه توزیع خواهد شد.

سرپرست معاونت غذا و دارو استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه این دارو میان داروخانه‌های شبانه و روزانه توزیع شده است، اضافه کرد: پرونده بیماران دیابتی بیمه شده مورد رصد قرار دارد و بیمارانی که به صورت آزاد درمان می‌شود با ارئه نسخه و تأیید آن توسط غذا و دارو استان به داروخانه‌هایی که انسولین موجود دارند معرفی خواهند شد.

پوررستمی با اشاره به اینکه حدود 90 درصد از بیماران دیابتی البرز بیمه هستند، تصریح کرد: نظارت در حوزه توزیع انسولین جدی است چرا که اجازه نمی‌دهیم توزیع قلم انسولین وارد بازار سیاه شود و مجبوریم این نظارت‌ها را داشته باشیم.

وی در بخش دیگری با اشاره به شرایط ویژه استان البرز در موج دوم کرونا، گفت: بنا به اهمیت موضوع تکرار می‌کنیم که فقط مردم در صورت لزوم از خانه خارج شوند و در صورت اجبار فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک رعایت شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: شست و شوی دست و ضد عفونی کردن وسایل و لباس ها نباید فراموش شود، بیماری شدید تر شده و سرعت انتقال افزایش یافته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر