۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۹۵۷۸
مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت مطرح کرد؛
مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، نسبت به سوءاستفاده برخی آزمایشگاه ها برای انجام تست های تشخیص کرونا در کشور هشدار داد.
به گزارش  پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، سیامک سمیعی، روز یکشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در ارتباط با انجام تست کرونا در کشور، اظهار داشت: آن دسته از تست‌های کرونا مورد تایید است که طبق دستورالعمل وزارت بهداشت انجام شود.

وی با تاکید بر رعایت تعرفه تست کرونا، تصریح کرد: بیش از ۱۸۰ آزمایشگاه داوطلب انجام تست کرونا هستند که ۷۰ آزمایشگاه خصوصی و ۹۰ آزمایشگاه تحت پوشش معاونت درمان وزارت بهداشت بوده و یکسری آزمایشگاه برای دستگاه‌های دیگر است.

سمیعی افزود: ۱۷۰ آزمایشگاه در کشور مجوز انجام تست PCR دارند.

وی در ادامه نسبت به سوءاستفاده برخی آزمایشگاه‌ها برای انجام تست‌های تشخیص کرونا هشدار داد و گفت: تست‌های تشخیص مولکولی مطلقاً باید در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت انجام شود. متاسفانه برخی آزمایشگاه‌ها بدون مجوز وزارت بهداشت، اقدام به پذیرش بیمار سرپایی می‌کنند که با آنها برخورد خواهد شد.

سمیعی افزود: بعضی از آزمایشگاه‌های دارای مجوز از وزارت بهداشت نیز استانداردهای تست کرونا را رعایت نمی‌کنند که با این قبیل آزمایشگاه‌ها نیز برخورد می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر