۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۹۵۷۷
با حکمی از سوی سردار دکتر جلالی صورت پذیرفت
با حکمی از سوی سردار دکتر غلامرضا جلالی، جانشین قرارگاه پدافند الکترونیک سازمان پدافند غیرعامل کشور منصوب شد.
به گزارش پایداری ملی، سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور  با صدور حکمی «دکتر ذبیح الله حسن شاهی» را به عنوان جانشین قرارگاه پدافند الکترونیک منصوب کرد.

گفتنی است در سالیان اخیر با ظهور مفاهیم ترکیبی مانند الکترومغناطیس و همچنین سایبرالکترونیک که به بهره گیری همزمان و به هم تنیده اقدامات سایبری و الکترونیکی در راستای ایجاد تهدیدات چندوجهی اشاره دارد، کشورهای توسعه یافته توجه ویژه ای به موضوع دفاع از فضای الکترونیک خود معطوف داشته اند.

نقش و کارکرد مستمر و بهینه زیرساختهای حیاتی بر رشد اقتصادی، رفاه عمومی و امنیت ملی کشورها، غیرقابل انکار است و امروز زیرساختهای کشورها، برای کنترل و ارتباطات به شدت به تجهیزات و سیستمهای الکترونیکی متکی هستند.

 تجهیزات الکترونیکی در برابر گستره وسیعی از تهدیدات طبیعی و عامدانه می توانند آسیپپذیر باشند. حوادث طبیعی تجربه شده در کشورها نشان داده است که چگونه وقایع و اختلالات ساده طبیعی میتواند آثار و پیامدهای شدیدی بر عملکرد زیرساختهای حیاتی داشته باشند. این تجارب، ضرورت چاره اندیشی و آمادگی در برابر تهدیدات خصمانه و هدفمند دشمن را دو چندان می سازد. 

قرارگاه پدافند الکترونیک کشور مطابق سند راهبردی پدافند الکترونیک، وظیفه دارد تا با احصای تهدیدات با استفاده از ظرفیت‌های علمی و صنعتی کشور طرح های خود را در جهت مصون سازی مراکز حیاتی و حساس کشور از منظر دفاع الکترونیک پیاده سازی نماید. 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر