۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۵۹۵۰۳
رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اعلام کرد: یکی از شرکت های مستقر در این پارک تهران موفق به تولید ماسک با قابلیت تعویض فیلتر شده است.
به گزارش پایداری ملی، عباس زارعی ظهر امروز در نشست خبری مجازی که در سالن همایش های وزارت علوم برگزار شد گفت: بحران های عصر دیجیتال، شکل دیجیتال دارد، و رفتارهای تخصصی در پاسخ به آن می خواهد و این رفتارهای تخصصی مناسب در شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور وجود دارد.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک دانشگاه تهران پس از شیوع کرونا ویروس در ۳ حوزه پیشگیری، تشخیص و درمان و پساکرونا فعال شدند که تولید ۸۰ هزار قطعه ماسک در روز و ساخت دستگاه ضد عفونی کننده محیط و دست ها، ساخت کیت تشخیصی پی سی آر،با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دستگاه ونتیلاتور از دستاوردهای آنها به شمار می رود.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه ۱۷ شرکت مستقر در این پارک در زمینه تولید محصولات مرتبط با کرونا فعال هستند، یادآور شد: یکی از شرکت های سازنده دستگاه نانو الیاف موفق به تولید ماسک های N۹۵ بیمارستانی کرد و در این شرکت ها در حال حاضر قادر به تامین ۷۶ درصد ماسک های صنعتی و ۵۰ درصد محلول های ضد عفونی هستند.

زارعی تولید دارویی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را از دیگر دستاوردهای این پارک ذکر کرد و افزود: این دارو بر پایه مواد گیاهی است که در فرایند اخذ مجوزها قرار دارد.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، تولید ماسک هایی با قابلیت تعویض فیلتر را از دیگر دستاوردهای شرکت های مستقر در پارک دانشگاه تهران نام برد و گفت: تولید سواپ برای نمونه گیری از مبتلایان به ویروس کرونا از دیگر محصولات این محققان به شمار می رود.
منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر