۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۹۵۰۲
معاون امور دهیاری های کشور خبرداد
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: سالانه ۷۶۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور کاهش می یابد.
به گزارش پایداری ملی، سعیدرضا جندقیان بعدازظهر سه شنبه در در همایش توجیهی دهیاران گلستان اظهارکرد: در سال ۸۵ متوسط جمعیت روستایی در هر خانوار ۴.۹ نفر بود که این عدد با توجه به سرشماری سال ۸۵ به ۳.۴ نفر در هر خانوار روستایی رسید.

وی افزود: در همان سال متوسط جمعیت هر خانواده شهری ۳.۹ بود که در سال ۹۵ این عدد به ۳.۳ نفر رسید.

جندقیان ادامه داد: توجه به توسعه و عمران روستاها در دستورکار قرار گرفت و از ابتدای تاسیس دهیاری ها تا پایان سال ۹۸ بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد تومان به حساب دهیاری های کشور واریز شد که ۸۱ درصد این اعتبارات در دولت یازدهم و دوازدهم پرداخت شده است.

وی از افزایش سرانه های روستایی هم خبرداد و گفت که این سرانه از ۸۴ هزار و ۴۰۰ تومان به ۳۲۰ هزار تومان رسیده است.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به مهاجرت روستاییان اشاره کرد و گفت: سالانه حدود ۷۶۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور کاسته شده و دلایل مختلفی برای آن وجود دارد.

جندقیان عدم توجه به اقتصاد روستائیان، عدم توجه به مسائل بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را از دلایل کوچ روستاییان به شهرها برشمرد.

طبق گفته وی ۳۶ هزار دهیار در سطح کشور فعالیت می کنند.

وی به اصلاح لایحه دهیاری ها هم اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۷۷ تاکنون در این لایحه اصلاحاتی صورت نگرفته که مقرر شد این لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

استاندار گلستان هم گفت: در استان گلستان سه هزار و ۱۴۱ عضو شورای روستا و ۹۰۸ دهیار فعالیت می کنند که کمک خوبی برای توسعه و رونق تولید هستند.

هادی حق شناس افزود: توسعه روستاها باید از طریق رشد امکانات زیرساختی و ایجاد درآمد پایدار با استفاده از ظرفیت های بومی و مردمی انجام شود.

وی ادامه داد: خام فروشی حلقه مفقوده افزایش درآمد استان گلستان است و اگر بتوانیم محصول خام را به کالای نهایی تبدیل کنیم ارزش افزوده در روستا یا شهرها باقی می ماند و از سویی دیگر اشتغال هم در آن منطقه فراهم خواهد شد.
منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر