۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۵۹۳۹۵
با پای کار آمدن دادستانی کل کشور برای برخورد با تخلفات سایبری در سایت های داخلی و پلیس فتا برای رصد فضای اینستاگرام بستر تخلفات مجازی محیط زیست محدود و ناامن شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، حدود یک ماه پیش بود که جمشید محبت خانی فرمانده یگان محیط زیست از آماده شدن پیش‌نویس متنی برای برخورد با تخلفات محیط زیستی در فضای سایبری خبر داده و گفته بود این پیش‌نویس برای ارسال به دادستان کل کشور تهیه شده است. افزون بر این فرمانده یگان محیط زیست از آغاز یک همکاری مشترک میان محیط زیست و پلیس پیشگیری از وقوع جرم فتا خبر داده و بیان داشت که بر اساس این همکاری مشترک سایت‌های داخلی که اقدام به خرید حیات وحش، سلاح‌های شکاری و تاکسیدرمی حیوانات وحشی می‌کنند رصد خواهند شد و با منتشر کنندگان آگهی‌هایی از این دست به عنوان متخلف برخورد می‌شود.

بر اساس این همکاری مشترک هم قرار شد آگهی‌هایی از این دست در سایت داخلی همچون دیوار و شیپور، فیلتر خواهند شد.
حالا پس از یک ماه خبر از برگزاری یک نشست مشترک میان فرمانده محیط زیست و مدیرعامل این دو سایت خرید و فروش اینترنتی منتشر شده است که سایت دیوار آماده اجرای توصیه‌های یگان حفاظت محیط‌زیست برای رفع نگرانی کارشناسان و دوستداران محیط زیست و حیات وحش است.

از سوی دیگر دادستان بهبهان که به موضع گیری های محیط زیستی معروف است، در آخرین اقدام با پیگیری تخلفات زیست محیطی در حوزه سایبری توانسته است، دستور قضائی مبنی بر حذف تمامی تبلیغات غیرقانونی مربوط فروش، عرضه و قاچاق حیات وحش در سایت دیوار و تعقیب قانونی مباشرین، آمرین و معاونین احتمالی این بزه را بگیرد.

به نظر می‌رسد ایجاد حساسیت‌های گسترده در زمینه تخلفات زیست محیطی در بستر سایبری به زودی این معضل در فضای سایبری که مدیریت داخلی دارند حل می‌شود. اما بخش اعظم این تخلفات در بستر اینستاگرام اتفاق می‌افتد که مخاطب بیشتری دارد و دامنه تأثیرگذاری آن هم گسترده‌تر است.
فرمانده یگان محیط زیست در حاشیه نشست خبری در پاسخ به سوال مهر در این باره گفت: محدودیت برقرار کردن چنین تخلفاتی در سایت‌های داخلی با همکاری دادستانی ممکن شده است ولی برای بسترهایی که از سوی سرور خارجی مدیریت می‌شوند نیازمند رصد مستمر هستیم که برای حل این مهم نیز پلیس فتا به کمک ما آمده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد از تخلفات اینستاگرامی با همکاری پلیس فتا شناسایی شده و متخلفان برای برخورد قانونی با دستگاه قضائی معرفی شده‌اند، خاطر نشان کرد: بسیاری از تخلفات حوزه محیط زیست از فضای حقیقی به فضای مجازی سوق پیدا کرده اما متخلفان این حوزه باید بدانند با همراهی مردم این فضا هم برای فعالیت‌های غیرقانونی امن نخواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر