۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۹۳۸۲
استاندار تهران از دهیاران خواست که نسبت به شناسایی مقاوم سازی ساختمان‌های روستایی ورود جدی داشته باشند.
به گزارش پایداری ملی، انوشیروان محسنی‌بندپی صبح امروز در همایش روز دهیاری‌ها با ابراز تأسف از حادثه شب گذشته انفجار کلینیک «سینا اطهر»، گفت: حادثه دیشب که از سر بی احتیاطی در یکی از کلینیک های سرپایی تهران در خیابان شریعتی رخ داد موجب شد که ۱۹ نفر از شهروندانمان جان خود خود را از دست بدهند و ۱۴ نفر دیگر نیز راهی بیمارستان شدند.

وی با اشاره به آمار مرگ و میرها در کشور گفت: بر اساس آسیب شناسی صورت گرفته مشخص شده است که دلیل ۴۴ درصد مرگ‌هادر کشور به علت بیماری های قلبی و عروقی رخ می دهد اما عامل دوم با اختصاص ۱۷.۵ الی ۱۸ درصد علت مرگ ها مربوط به سوانح و حوادث است و این در حالیست که میانگین سنی این افراد متوسط بوده و این آمار قابل تأمل نشان می‌دهد که باید اعمال نظارت با جدیت و قاطعیت همراه باشد.

استاندار تهران با اشاره به توسعه روستاها گفت: روستاها حرکت رو به جلو و معناداری داشتند که این نشأت گرفته از زحمات دهیاران است.

وی با تاکید بر اینکه درست است که جمعیت روستایی ما ۶ درصد و جمعیت شهری ۹۴ درصد است، ادامه داد: البته این ۶ درصد جمعیت روستایی ۸۰۰ هزار نفر را شامل می شوند و این در حالیست که روستاهای استان تهران پرجمعیت هستند و خوشبختانه در امور مختلف همچون مهار کرونا اقدامات خوب و شایسته‌ای داشتند و معتقدم که دهیاران مبلغان خوبی در راستای آگاهی بخشی مردم در مسائل مختلف از جمله کرونا بودند.

وی با بیان اینکه ما وظیفه سختی را بر عهده داریم و باید مدیریت جوامع محلی را تمرین کنیم، گفت: در حال حاضر باید بتوانیم اختیارات به جوامع محلی همچون شوراها، دهیاری ها و ... را تمرین کنیم. چرا که تفویض اختیار به این جوامع محلی، هزینه ها را کاهش می دهد اما معتقدم باید با سرعت بیشتری در این زمینه گام برداریم.

وی با بیان اینکه در این دولت نگاه همه جانبه برای توسعه روستا در ابعاد مختلف نهادینه شده است گفت: در این دوره مدیریت کشور در زمینه ماندگاری در روستا و کارآفرینی با نگاه جدید به کارشناسان در دستور کار قرار گرفته که توانستیم اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهیم.

بندپی در ادامه با اشاره به دهیاران حاضر در جلسه گفت: از شما می خواهم که نسبت به شناسایی ساختمان های نامقاوم و آگاهی بخشی به روستاییان در زمینه لزوم افزایش ایمنی ساختمان هایشان اقدام کنند. هر چند که ما از بنیاد مسکن گلایه داریم. چرا که تهران بر روی ۱۷ گسل فعال قرار دارد و هر زمان امکان لرزش آن وجود دارد و منازل نیازمند مقاوم سازی هستند و این اقدام می بایست با اولویت بیشتری دنبال شود.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم روستایی شاداب داشته باشیم. باید روستاییان شاداب تری داشته باشیم گفت: از دهیاران می خواهیم که به مسئله آسیب های اجتماعی وارد شوند و روستای پاک را به ما معرفی کنند تا از آنها تقدیر کنیم.

بندپی با اشاره به لزوم ارائه کمک مؤمنانه به روستاییان نیازمند گفت: برخی روستاییان تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند اما برخی دیگر ممکن است مشمول شرایط آنها نشوند که بهتر است این افراد را شناسایی کرده و محرمانه اطلاعات شان را به ما بدهید تا بتوانیم با کمک مومنانه از این مسیر سخت عبور کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه به دلیل شرکت در جلسه ویژه ستاد کرونا مجبور هستم که جلسه را زودتر ترک کنم گفت: امیدوارم بتوانیم با کمک شما دهیاران مانع فعالیت تالارهای پذیرایی شویم و بتوانیم اتفاقات خوبی را در تهران شاهد باشیم.
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر