۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۹۳۶۶
یک کارشناس اقتصاد مقاومتی با تأکید بر لزوم استمرار جدی فعالیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)‌، گفت: اصلاح فضای اقتصاد کشور مبتنی بر اقتصاد اسلامی و اتخاذ آرایش مناسب مقابله با جنگ اقتصادی ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبر گزاری فارس ابراهیم احمدی  اظهار داشت: ‌امروز که جنگ اقتصادی عرصه را برملت تنگ کرده است، ضرورت دارد آرایش جنگی متناسب با این نوع جنگ ایجاد شود. 

وی ادامه داد: با استناد به سند ابلاغی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی (29 بهمن ماه 1392) دشمن با تحمیل یک جنگ اقتصادی تمام عیار در برابر این ملت بزرگ صف آرایی کرده است، لازم است قوای کشور بی درنگ و با  زمان بندی مشخص، اقدام به اجرای آن کنند؛ با تهیه قوانین و مقررات و تدوین نقشه راه برای  عرصه های مختلف، زمینه و فرصت مناسب برای نقش آفرینی مردم و همه فعالان اقتصادی را در این جهاد مقدس فراهم آورند تا به فضل الهی حماسه اقتصادی ملت بزرگ ایران نیز همچون حماسه سیاسی  در برابرچشم  جهانیان رخ نماید.

* ضرورت اتخاذ آرایش مناسب مقابله با جنگ اقتصادی

به گفته این کارشناس اقتصاد مقاومتی، نهادهای عمومی غیردولتی و انقلابی کشور به دلیل داشتن تجربه و توان‌مندی اقتصادی لازم، در صورت‌ «اتخاذ آرایش مناسب مقابله با جنگ اقتصادی»، «تغییر در ساختار و شیوه فعالیت‌های معمول»، «عزم جهادی»، «آمدن در کنار یکدیگر و ایجاد اتحاد و هم‌افزایی و پرهیز از موازی‌کاری برای تحقق هدف مشترک ‌حفظ و اعتلای انقلاب اسلامی ضمن بهبود اقتصاد ملی» و ‌«‌برهم زدن نقشه دشمنان برای نابودی اصل نظام اسلامی از جبهه اقتصادی»، ‌می‌توانند نقش بسیار مهمی در روند سرعت بهبود اقتصاد کشور و ایجاد تحرک و پویایی در نقش آفرینی و مشارکت مردم در اقتصاد داشته باشند.

احمدی تأکید کرد: هدف کوتاه مدت دشمن به‌هم زدن امنیت کشور است و هدف میان مدت آنها اقتصاد کشور است تا مردم بخاطر مشکلات معیشتی مایوس و ناامید ‌شوند؛ هدف بلندمدت هم اصل نظام اسلامی است.

* ضرورت اصلاح فضای اقتصاد کشور مبتنی بر اقتصاد اسلامی 

وی با تأکید بر ضرورت اصلاح فضای اقتصاد کشور مبتنی بر اقتصاد اسلامی اظهار کرد: البته این شیوه باید به ‌صورتی باشد که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی و جنگ اقتصادی و تحریم را عملی کند، به طوری که هم منجر به اصلاح فضای اقتصاد کشور مبتنی بر اقتصاد اسلامی شود، هم زمینه رشد و توانمندی مردم در صحنه اقتصاد را فراهم کند و هم ساختار مقاومی برای مقابله با تهدیدات و تحریم‌ها در بدنه اقتصادی کشور ایجاد کند.

* لزوم استمرار جدی فعالیت قرارگاه امام حسن  مجتبی (ع)‌

این کارشناس اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: فرمانده کل سپاه در فروردین ماه سال جاری خبر از برگزاری جلسه مسئولان نهادهای حمایتی به منظور هماهنگی، هم‌افزایی و مشارکت نهادها در اقدام مومنانه و انسان‌دوستانه برای کمک به نیازمندان در جامعه را در این شرایط کرونایی اعلام کردند.

احمدی گفت: این قرارگاه در ادامه و با نگاه بلندمدت می‌تواند برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی هدفمند و موثر و بررسی نحوه کمک به دولت‌ها در سرعت بخشیدن به بهبود اقتصاد کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی، امروز نقش مهمی را در مقابله با جنگ اقتصادی تمام عیار دشمنان ایفا کند، به طوری که  با تمرکز بر الویت‌های راهبردی‌، نیازهای اساسی و گلوگاه‌های اقتصادی کشور اقدامات مشترک ملی،  به‌ویژه در حوزه توانمندسازی و ایجاد و تقویت اشتغال پایدار مردم به‌ویژه محرومان و مستضعفان جامعه اسلامی انجام دهند.

وی توضیح داد: در این مرکزیت می‌توان برای هر نهاد متناسب با تجارب و توانمندی‌های آن نهاد و نیازهای راهبردی کشور، نقش و وظیفه و مسئولیت درقالب برنامه تعریف کرد به طوری که دریک دوره زمانی مشخص هر نهاد سهمی در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری‌، ایجاد یا اصلاح بسترهای کارآفرینی در سطح پروژه‌های ملی و یا پروژه‌های متوسط وخرد مردمی داشته و پاسخگو باشد.

این کارشناس اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: به این ترتیب با حضور نهادها در کنار دولت (بدون اینکه مسئولیت اصلی دولت به‌عنوان مرجع اصلی رونق اقتصادکشور فراموش شود)، رفع مشکلات اقتصادی سرعت پیدا می‌کند و در قالب یک نقشه راه و برنامه ملی و جامع روشن و مشخص همه ظرفیت‌های نهادی اصلی کشور نقش و مسئولیت روشن پیدا می‌کنند، از اتلاف منابع ناشی از پراکنده‌کاری‌ها و موازی کاری‌های احتمالی جلوگیری می‌شود و میزان رشد و پیشرفت قابل سنجش و نظارت بوده و به‌طور شفاف نمود پیدا می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر