۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۹۳۶۵
یک روزنامه چینی از شناسایی نوع جدیدی از آنفلوانزای خوکی در این کشور خبر داده است که احتمال همه گیری آن منتفی نیست.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، «ساوث چاینا مورنینگ پست» روز سه شنبه نوشت: ویروس از خانواده «اچ. ا. ان. ۱» است که سابقه آن به همه گیری سال ۲۰۰۹ میلادی بر می گردد و «جی ۴» نامیده می شود.

محققان چینی و پزشکان مرکز کنترل و پیشگیری چین می گویند که تحقیقات آنها نشان می دهد که این نوع جدید دارای همه عناصری است که می تواند باعث همه گیری برای انسان شود اما هنوز موردی از سرایت انسان به انسان مشاهده نشده است.

محققان بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ میلادی از خوک های ۱۰ استان چین ۳۰ هزار نمونه تهیه کرده اند و موفق به آزمایش روی ۱۷۹ نوع گونه آنفلوانزا شده اند اکثر این نمونه ها یک نوع جدید بیماری را از سال ۲۰۱۶ میلادی نشان می دهد.

این تحقیقات پس از آن وسعت پیدا کرد که مشخص شد این گونه جدید می تواند باعث بروز تب،  سرفه و آبریزش بینی در مبتلایان شود آزمایش های خون گرفته شده بعدا مشخص کرد که ۱۰.۴ درصد از کارگران و نیروی کار مزارع پرورش خوک در چین به این بیماری مبتلا شده اند.

دانشمندان چینی می گویند: همین که ویروس از حیوان به انسان منتقل شده است جای نگرانی دارد ولی مشخصا مواردی از سرایت آن از انسان به انسان وجود ندارد با این حال نگرانی همه گیری وجود دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر