۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۹۳۵۴
آژانس امنیت ملی آمریکا به طور علنی روز پنجشنبه طی اعلامیه عجیبی، هکرهای دولت روسیه را به هدف‌گیری سرورهای ایمیل سراسر جهان متهم کرد. این اقدام نشان داد آژانس با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در متهم کردن اقدامات مسکو به شکل تهاجمی‌تری عمل می‌کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روزنامه "نیویورک‌تایمز"، در حالی که دولت ترامپ به صورت علنی حملات سایبری- شامل هک انتخابات ۲۰۱۶ و فلج کردن اوکراین در ۲۰۱۷ که به عملیات محموله‌های کشتی "مرسک" و "فدکس" آسیب وارد کرد- را به روسیه نسبت داده، ادعای آژانس امنیت ملی به طور غیرمعمولی ویژه بود.

این بیانیه، واحد اطلاعات ارتش روسیه که در سطح گسترده‌ای با حروف اختصاری "G.R.U" شناخته می‌شود را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد که آژانس‌های اطلاعاتی نگران این هستند که روسیه نسبت به ۵ ماه پیش رو، قصد داشته باشد اندکی بیشتر در انتخابات دخالت کند.

این بیانیه همچنین همزمان با آن صادر شده که دونالد ترامپ ادعاهای بی‌اساس خود را تکرار کرده که تحقیقات در مورد فعالیت‌های روسیه، بخشی از یک فریب از سوی دموکرات‌ها است که از طریق آن، قصد دارند او را از کار بیاندازند. او همچنین به طور علنی، مقصر بودن روسیه در هک انتخابات را مورد سؤال قرار داد و ظاهراً این استدلال ولادیمیر پوتین را پذیرفت که "روسیه به قدری در عملیات سایبری خوب عمل کرده، که هرگز نمی‌شد مچش را گرفت".

بر اساس اعلام آژانس امنیت ملی آمریکا، "تیم سندوورم"، گروهی از هکرهای واحد اطلاعات ارتش روسیه (G.R.U)، توانست از آسیب‌پذیری شبکه‌ها برای دسترسی به آن‌ها استفاده کند. این آژانس اعلام نکرده که چه شبکه‌هایی به خطر افتاده‌اند.

اما نرم‌افزار "اکسیم" که هدف هکرها قرار گرفته، برنامه انتقال ایمیل رایجی است که در کامپیوترهای "یونیکس" مورد استفاده قرار می‌گیرد. نرم‌افزار اکسیم در دانشگاه کمبریج توسعه داده شد و مکرراً در بریتانیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سفارت روسیه در واشنگتن، واکنشی به این اعلامیه نشان نداده است.

مقامات سابق آژانس امنیت ملی گفته‌اند، اینکه آژانس یک آژانس اطلاعاتی روسیه را متهم کند نشانه این است که دست‌کم در حال حاضر می‌تواند خارج از فشار سیاسی مستقیم ترامپ، دست به عمل بزند.

بر اساس دستور ریاست جمهوری آمریکا که در سال ۲۰۱۸ صادر شد، ژنرال "پال ام. ناکاسون"، رئیس آژانس و فرمانده بخش سایبری ارتش آمریکا می‌تواند از تمام اختیار خود در عملیات غیرجنگی استفاده کند، از جمله در عملیاتی که شامل فشار آوردن به مسکو باشد.
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر