۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۵۹۳۴۱
زالی عنوان کرد
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به آمادگی کامل بیمارستان ها در راستای ارائه خدمات به بیماران کرونا، گفت: در این شرایط ممکن است کادر درمان دچار فرسایش شوند.
به گزارش پایداری ملی، علیرضا زالی، با اشاره به افزایش آمار نگران کننده کرونا در تهران، اظهار داشت: در ۲۴ ساعتی که گذشت تعداد بیمارانی که با تشخیص کرونا در بخش‌های عادی بستری شدند به رقمی بالغ بر ۳۹۹ بیمار رسید.

وی افزود: در سه هفته اخیر بالاترین میزان بستری شدگان بیماران کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه به عددی بیش از ۱۲۲ نفر رسیده است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه میزان بیماران مبتلا به کرونا و بستری شدگان در بخش‌های عادی و ویژه به شکل چشمگیری روند صعودی داشته است، خاطرنشان کرد: تعداد بیمارانی که طی ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان‌های تهران نیز مرخص شده اند ۴۷۰ نفر بوده و به طور کلی برای اولین بار آمار بستری شدگان به ترخیص شدگان پیشی گرفته است.

زالی با بیان اینکه علائم تنفسی در بیماران مبتلا به کرونا بیش از سایر عوارض می‌تواند منجر به ماندگاری بیمار در بیمارستانها شود افزود: الگوی مراجعان کرونایی در بیمارستان‌های شهر تهران همچنان تب و تنگی نفس است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از استمرار خدمات و تلاش‌های ایثارگرانه کادر درمانی و بهداشتی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خبر داد و تاکید کرد: قریب به چهار ماه از شیوع پاندمی کرونا می‌گذرد و کادر پزشکی شبانه روز خدمات منحصر به فردی ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به آمادگی کامل بیمارستان‌ها و کادر بهداشت و درمان در راستای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا خاطرنشان کرد: به رغم تمامی جنبه‌های مثبت، پتانسیل‌های بالا و آمادگی تیم درمان، ممکن است با افزایش آمار مبتلایان، تیم درمان دچار فرسودگی شوند.

زالی، مداخله جدی تر مسئولان در حوزه مدیریت ورودی بیمارستانها را ضروری دانست و گفت: با تغییرات آماری باید تصمیمات لازم و جدید متناسب با مقابله با بیماری کرونا اتخاذ شود.
منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر