۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۹۳۳۳
دبیر مرجع ملی کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی وزارت امور خارجه در همایش ملی پدافند شیمیایی مطرح کرد؛
دبیر مرجع ملی کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا در موضوع انهدام تسلیحات شیمیایی به بهانه های واهی وقت کشی می کند.
به گزارش پایداری ملی، محسن نذیری، دبیر مرجع ملی کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی وزارت امور خارجه در همایش ملی پدافند شیمیایی با بیان اینکه در تاریخ کنوانسیون های بین‌المللی هیچکدام به پیچیدگی کنوانسیون سلاح های شیمیایی نمی‌رسد، اظهار کرد: سازوکار قوی و عریض و طویلی در این کنوانسیون وجود دارد و مجموعه‌ای از تحولات را با خود به همراه دارد که با ارسال اظهارنامه، به صورت متناوب با بررسی‌ها و بازدیدها از سوی این مرکز انجام می‌شود که ایران در این زمینه بهترین همکاری‌ها را داشته است.

نذیری ادامه داد: در زمان مذاکره در دهه نود درمورد کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی هم مطرح شد که آیا مساعدتی به قربانیان این سلاح‌ها در گذشته انجام می‌شود که در این زمینه نگاه کنوانسیون رو به جلو است و گذشته را در بر نمی‌گیرد اما کاری که ما کردیم این بود که صندوقی برای حمایت از حقوق قربانیان سلاح‌های شیمیایی تشکیل شود که البته به صورت کمک‌های داوطلبانه تامین می‌شود و الان ۱۰۰ هزار یورو را در خود دارد که البته اعلام کرده‌ایم وظیفه کشورهای مخصوصا اروپایی این است که از این صندوق حمایت کنند.

دبیر کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی وزارت خارجه تاکید کرد: ما موضوع قربانیان سلاح‌های شیمیایی را به طور متناوب پیگیری کردیم و همیشه در این زمینه در مجامع بین‌المللی موضوع را به شکل کامل و با فشار بر غرب و آمریکا دنبال کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در خصوص تعهدات آمریکا برای انهدام تسلیحات شیمیایی نیز ما شاهد کارشنکنی این کشور و وقت کشی آنها به بهانه های واهی هستیم.

نذیری در پایان گفت: ما اخیرأ نامه‌ای در زمینه‌ قربانیان سلاح‌های شیمیایی خود به این کنوانسیون تقدیم کردیم که البته در این زمینه فشارهایی از سوی آمریکا و غرب انجام شده که تلاش کردیم با وجود این فشارها کار را دنبال کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر